کد خبر: ۱۷۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲
رئیس پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران گفت: مرگ و میر نوزادان در اثر عفونت در کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته بالا بوده ولی خوشبختانه در کشور ما این آمار کاهش یافته و در حال حاضر عفونت علت پنجم مرگ و میر نوزادان است.
ناطقان: هادی سماعی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران، اظهار داشت: محور اصلی این کنگره عفونت‌های دوران نوزادی است وجدیدترین روش‌های تشخیصی و درمانی عفونت‌های نوزادان با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران همراه با کنگره پرستاری سلامت نوزادان یک تا 3 آذر در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود، افزود: همچنین مصرف بجا و به موقع آنتی‌بیوتیک و یا مصرف بیجا و بدون نیاز آنتی‌بیوتیک در نوزادان از دیگر مباحثی است که در این کنگره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این فوق‌تخصص نوزادان بیان داشت: عفونت‌های نوزاد می‌تواند از زمانی که نوزاد در شکم مادر قرار دارد ایجاد شود همچنین عفونت‌ها شامل عفونت نوزاد حین زایمان و عفونت‌های نوزاد تا پایان دوران نوزادی است که در واقع دوران نوزادی 28 روز اول زندگی نوزاد را شامل می‌شود.

سماعی بیان داشت: درمان عفونت‌های نوزادی برحسب اینکه چه زمانی نوزاد مبتلا به میکروب شده متفاوت است ولی به طور کلی نوزاد یک روزه اصولاً‌ مشکل عفونت آن تنفسی است و این مسأله نیز سبب تنگی نفس در آن و نیاز به اکسیژن دارد.

رئیس پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران گفت: عفونت‌های نوزادی به دو دسته زودرس (در هفته اول) و دیررس (بعد از یک هفتگی) تقسیم می‌شود که علایم هر کدام از این عفونت‌ها متفاوت بوده و درمان متفاوتی نیز دارد.

وی اضافه کرد: همچنین عفونت‌ها در نوزادان اصولاً به دو دسته سطحی و شدید تقسیم می‌شود که در نوع سطحی و جلدی ضایعات پوستی و یا چشم نوزاد دچار عفونت می‌شود ولی در عفونت‌های شدیدتر اعضای داخلی بدن نوزاد گرفتار شده که باید نوزاد را بستری کرد و آنتی‌بیوتیک وریدی برای آن تجویز شود.

سماعی خاطرنشان کرد: مرگ و میر نوزادان در اثر عفونت در کشورهای در حال توسعه و توسعه نیافته بالا بوده ولی خوشبختانه در کشور ما این آمار کاهش یافته و در حال حاضر عفونت علت چهارم و پنجم مرگ و میر نوزادان است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین