کد خبر: ۱۷۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
پوکی استخوان از جمله مشکلات جسمی است که افراد در دوران میانسالی به آن دچار می‌شوند اما کاهش تراکم استخوان از سن ۴۰ سالگی آغاز می‌شود.
ناطقان: به تازگی گروهی از متخصصان در بررسی‌های خود دریافتند که مصرف پروبیوتیک‌ها می تواند روشی موثر و ایمن در کمک به پیشگیری از تحلیل رفتن بافت استخوان‌ها باشد.

استخوان‌ها به گونه ای نیستند که یک مرتبه رشد ‌کنند و تا پایان عمر وضعیت خود را حفظ کنند. بلکه آنها از بافت زنده‌ای تشکیل شده‌اند که پیوسته تجزیه شده و به یک استخوان جدید تغییر شکل پیدا می‌کند. این فرآیند در دوران جوانی اثرگذارتر است و در سن ۳۰ سالگی افزایش تراکم استخوان متوقف شده و در دهه ۴۰ و ۵۰ سالگی از عمر، میزان تجزیه بافت استخوانی نسبت به بازتولید آن بیشتر است. با گذشت زمان این وضعیت به عارضه پوکی استخوان منجر می‌شود.

زنان مسن بیشتر مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستند اما این بیماری به زنان منحصر نمی‌شود و امکان ابتلای مردان نیز به پوکی استخوان وجود دارد. اگرچه داروها و روش‌های درمانی برای کمک به درمان پوکی استخوان وجود دارد اما پیشگیری یا کند ساختن روند اولیه از بین رفتن بافت استخوانی گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

محققان آمریکایی در مطالعه اخیر تاثیر مصرف پروبیوتیک‌ها در تقویت تراکم بافت استخوانی را ارزیابی کردند. در این آزمایش‌ها آنها به بررسی تاثیر مصرف نوعی مکمل حاوی پروبیوتیک روی تعدادی موش ماده برای مدت زمان چهار هفته پرداختند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، این متخصصان مشاهده کردند که پروبیوتیک‌ها رشد گونه‌ای از باکتری‌های روده را موجب می‌شوند که به تولید متابولیت ویژه‌ای به نام "بوتیرات" کمک می‌کند. بوتیرات باعث می‌شود سلول‌های T در مغز استخوان، پروتئینی موسوم به Wnt10b تولید کنند که برای رشد بافت استخوانی ضروری است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین