کد خبر: ۱۷۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
وزیر خارجه سوریه امروز (دوشنبه) با هیات پارلمانی اردن که در حال حاضر به سوریه سفر کرده است، دیدار کرد.
ناطقان: به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای پس از این دیدار اعلام کرد که این دیدار با محوریت "تاکید بر روابط برادرانه عمیق میان دو ملت برادر سوریه و اردن و تمایل‌ها برای تحکیم این روابط در تمامی سطوح و همچنین توسعه همکاری دوجانبه که در آن خیر و منفعت دو ملت برادر باشد"، بود.

دو طرف در این دیدار بر "اهمیت بازسازی گذرگاه مرزی نصیب میان سوریه و اردن بنا به خواسته دو ملت و تاثیر مثبت آن بر تبادل کالاها و انتقال افراد تاکید کردند که این امور در تقویت همکاری‌ها در سطوح مردمی و اقتصادی نقش خواهد داشت".

ولید معلم در این دیدار با هیات اردنی درخصوص تحولات اوضاع سیاسی و میدانی اخیر در سوریه و منطقه و تغییرات در مواضع در صحنه منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرد.

این هیات از پارلمان اردن امروز دوشنبه وارد دمشق شد. انجام چنین سفری از زمان بحران در سوریه در نوع خود بی سابقه است.

پیش بینی می‌شود که این هیات اردنی دیداری نیز با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه داشته باشد.

قیس زیادین، نماینده اردنی پیشتر گفته بود که سفر این هیات از حدود دو تا چهار روز به طول می‌انجامد و با محوریت عادی‌سازی روابط خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین