کد خبر: ۱۷۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶
امروز و فردا افزایش آلاینده‌های جوی در برخی شهرهای پرجمعیت و صنعتی به ویژه تهران، اصفهان و اراک سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
ناطقان: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، با ورود سامانه جدید بارشی از سمت جنوب و جنوب غرب کشور، از امشب و در روز سه‌شنبه در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب خوزستان، یزد، غرب کرمان، جنوب اصفهان و هرمزگان بارش باران، در برخی نقاط رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد.

روز چهارشنبه فعالیت این سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی متمرکز خواهد شد.

در این سه روز مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

امروز و فردا افزایش آلاینده‌های جوی در برخی شهرهای پرجمعیت و صنعتی به ویژه تهران، اصفهان و اراک سبب کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

فردا آسمان تهران نیمه‌ابری همراه با غبار محلی، گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۳ و ۶ درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه ۹۷) تا روز ۲۶ ماه سال جاری ۴۳.۷ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۱.۳ میلی‌متر بوده است که بارش سال‌جاری ۲۸۵.۷ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۴.۴ میلی‌متر بوده که بارش سال جاری تا این تاریخ ۷۹.۵ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته هشتم سال زراعی متعلق به منطقه یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به میزان ۱۵۳ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۵.۹درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی ۵ درجه سلسیوس خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین