کد خبر: ۱۷۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
یک کارشناس آموزشی، راهکارهای ساده تقویت حافظه را تشریح کرد و گفت: تقویت حافظه کوتاه‌مدت به ذهن کمک می‌کند تا اطلاعات جدید سریع‌تر به خاطر سپرده و در نتیجه با سرعت بالا بکار گرفته شوند.
ناطقان: مرتضی جاوید، با بیان اینکه برای مدیریت اطلاعات و فراموش نشدن جزئیات روزانه، انجام برخی تمرینات مغزی ضروری است، اظهارداشت: به همان ترتیب که فعالیت‌های جسمی و ورزش عضلات را تقویت می‌کنند، تمرین‌های ذهنی نیز فعالیت‌های مغزی را بهبود می‌بخشند.

وی افزود: تقویت حافظه کوتاه‌مدت به ذهن کمک می‌کند تا اطلاعات جدید سریع‌تر به خاطر سپرده و در نتیجه با سرعت بالا بکار گرفته شوند.

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه استدلال کردن از برترین مهارت‌هایی است که مغز و ذهن را قوی و نیرومند می‌کند، ادامه داد: ذهن‌تان را به استدلال، شیوه‌های سازنده و منطقی عادت دهید.

جاوید با بیان اینکه اگرچه این فناوری‌ها به صرفه‌جویی در زمان منجر می‌شود اما به سرزندگی ذهن آسیب می‌زند اظهار داشت: برای حل این مشکل، کافی است هر روز یک محاسبه ذهنی انجام دهید.

وی با تاکید بر اینکه توانایی‌های مغزی‌تان را بشناسید گفت: متنوع یاد بگیرید. یاد گرفتن نکات جدید، بدون اینکه نورون‌های مغزی را خسته کند، به حفظ شدن فعالیت‌های ذهنی منتهی می‌شود.

جاوید با بیان اینکه اگر بتوانید چند کار را همزمان انجام دهید، توانایی‌های ذهنی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت، افزود: تکرار و تمرین از عوامل موفقیت در دستیابی به این شیوه است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین