کد خبر: ۱۷۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
آب کرفس طی یک سال گذشته طرفداران تازه‌ای حتی در میان چهره‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی یافته است، اما آیا این نوشیدنی سبزرنگ همان قدر که به نظر می‌رسد برای سلامتی مفید است؟
ناطقان: آب کرفس طی یک سال گذشته طرفداران تازه‌ای حتی در میان چهره‌های محبوب در شبکه‌های اجتماعی یافته است، اما آیا این نوشیدنی سبزرنگ همان قدر که به نظر می‌رسد برای سلامتی مفید است؟

نگاهی به محتوای غذایی کرفس نشان می‌دهد میزان آب موجود در آن تکان‌دهنده است. آب ۹۵ درصد کرفس را تشکیل داده و بنابراین کالری بسیار اندکی دارد. بنابراین آب کرفس برای کسانی که به دنبال جایگزین سالم و کم‌کالری به جای قهوه صبحانه می‌گردند گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. یک تحقیق تازه نوشیدن آب بیش از میزان عادی را پس از یک شب بدخوابی نیز توصیه می‌کند.

از سوی دیگر آب سبزیجات برخلاف آب میوه به طور طبیعی میزان قند کمی دارد. اگرچه، هم در آب میوه و هم در سبزیجات، آبگیری باعث از دست رفتن محتوای فیبر کرفس می‌شود.

امی شپیرو، متخصص تغذیه، می‌گوید: من همواره به مراجعانم توصیه می‌کنم به جای آبگیری، خود سبزیجات را بخورند زیرا محتوای فیبر برای کاهش وزن، تنظیم قند خون و احساس سیری مهم است.

فایده آبگیری آن است که عصاره بیشتری از مواد مغذی مثل ویتامین آ، ویتامین کا، فولات و پتاسیم به دست می‌آورید و یک دسته کرفس شامل حدود ۸ ساقه خرد شده برای یک لیوان آب کرفس کافی است.

شپیرو یادآور می‌شود که آب سبزیجات از نظر نیترات نیز غنی است و خواص ضد التهاب دارد که به معنای فواید بالقوه در کاهش فشار خون و ایمنی است.

به گفته کارشناسان می‌توانید به سادگی این نوشیدنی را آزمایش کنید و پس از یک ماه نتایجش را ببینید اما غیر از مواد مغذی طعمش هم نیاز به مدتی زمان دارد تا به آن عادت کنید. با این حال صرفاً به دلیل کاربرد کلماتی همچون «نوشیدنی معجزه‌گر» در شبکه‌های اجتماعی، نباید تنها به یک سبزی خاص برای افزایش سلامتی خودتان اتکا کنید. تا زمانی که یک رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالم نداشته باشید تأثیر محسوسی نخواهد داشت.

دلیل دیگری که باید اول یک دوره آزمایشی برای این نوشیدنی در نظر بگیرید آن است که مطمئن شوید دچار واکنش حساسیتی یا عوارض خاصی که ناشی از شرایط ویژه جسمی شما یا داروی خاصی که مصرف می‌کنید باشد نمی‌شوید چرا که تا امروز پژوهش‌های کافی برای اینکه بتوان آب کرفس را با اطمینان از نتایجی که برای انسان به دنبال دارد توصیه کرد انجام نشده است.

سینتیا سَس، یک متخصص تغذیه در نیویورک می‌گوید: ما هنوز تصویر روشنی از فواید آب کرفس آن طور که مثلاً از آووکادو یا روغن زیتون فراوری نشده مطمئنیم، در اختیار نداریم. علاوه بر این میزان و بسامد مصرف بهینه آن را هم نمی‌دانیم و از تداخل دارویی احتمالی آن یا خطرات بالقوه مصرفش برای افراد خاص بی‌خبریم.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین