کد خبر: ۱۷۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه در جام جهانی برای حفظ اعتبار و شرافت مان بازی کردیم و در جام ملت های آسیا درپی قهرمانی هستیم، گفت: نفاق و دو دستگی که برخی در تلاش برای ایجاد آن در تیم ملی هستند، غیر قابل قبول است.
ناطقان: «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی در نشست خبری پیش از دیدار تدارکاتی برابر ونزوئلا، اظهار داشت: از فدراسیون فوتبال قطر به خاطر اینکه برای برگزاری این دیدار در دوحه از ما حمایت کردند، قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: بدون شک فوتبال آسیا روزهای حساسی را پیش رو دارد و هر 24 تیم حاضر در جام ملت های آسیا در تلاش برای آماده سازی هستند. متاسفانه امکان بازی با تیم های آفریقایی وجود ندارد و اروپایی ها نیز دیگر مسابقات قاره ای خود هستند و به همین خاطر رابطه خوب ما با آمریکای لاتین و آمریکای شمالی اجازه داد تا دیدارهای آماده سازی خوبی مقابل تیم هایی مانند ترینیداد و توباگو، بولیوی و حالا ونزوئلا داشته باشیم.

کی روش در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد عملکرد درخشان تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه و میزان آمادگی تیمش برای حضور در جام ملت های آسیا، گفت: قطعا تیم هایی که آماده سازی بهتری دارند، نتیجه بهتری کسب می کنند. تیم هایی مانند ژاپن، کره جنوبی و استرالیا فاصله زیادی از بعد توسعه و آماده سازی با سایر تیم ها دارند و همچنین تیم هایی از قبیل عربستان، امارات و قطر هم آماده سازی بسیار خوبی داشتند. امیدوار هستیم و می توانیم خودمان را به چهار تیم اول جام ملت ها برسانیم.

سرمربی تیم ملی ایران در ادامه تاکید کرد: البته چند نفری را می شناسیم که در این مدت خواب بودند، ولی آماده سازی هرچه بهتر می تواند به ما کمک کند تا به آن تیم ها برسیم. تیم هایی مانند چین، اردن، بحرین و عمان را هم نباید فراموش کنیم که شرایط خوبی دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد علت انتخاب تیم ملی ونزوئلا برای دیدار دوستانه، پاسخ داد: این تیم فوتبالی خوب و چشم نوازی بازی می کند و بازیکنانی تکنیکی، با قدرت و توانایی بالا دارد که عده زیادی از آنها در لیگ های اروپایی مشغول به فعالیت هستند. ضمن اینکه ما می خواستیم پیشرفت فوتبال خودمان را در طول یکسال گذشته به خاطر اینکه یکسال قبل هم با این تیم بازی کرده بودیم، مشاهده کنیم.

سرمربی اسبق رئال مادرید در پاسخ به سوالی در مورد سابقه مربیگری اش در ایران و ارتباط آن با شانس بالای قهرمانی در جام ملت های آسیا، گفت:‌ جام ملت ها تورنمنت دشواری است. وقتی ایران به جام جهانی روسیه یا برزیل رفت، برای شرافت و اعتبار ایران بازی کردیم، اما اکنون به جام ملت ها می رویم تا قهرمان شویم.

وی افزود: قطعا در این مسابقات حضور خواهیم داشت تا در کنار تیم های دیگر مانند ژاپن و استرالیا و چین و قطر و امارات بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. قطعا جام جهانی خوبی را پشت سر گذاشتیم و تیم اول آسیا هستیم، اما این به ما کمکی نخواهد کرد که در بازی بعدی برنده باشیم. کاری که دیروز انجام دادیم برای فردای ما نتیجه ای ندارد.

سرمربی تیم ایران ادامه داد: با تیم ملی باید با یک حمایت و حفاظت خوب به جام ملت ها پا بگذارد، نه با این شرایط فعلی که در خانه داریم. این اتفاق برای هیچ یک از تیم های ملی که می خواهند مقام بیاورند رخ نمی دهد. قطعا نفاق و دو دستگی که بعضی ها در تلاش برای ایجاد آن در تیم ملی هستند غیر قابل قبول است و این دو دستگی باعث شرم است.

کی روش تاکید کرد: این فرمول مناسبی برای قهرمانی در جام ملت ها نیست و ما به تنهایی آماده می شویم. تمام توانمان را همانطور که در برزیل، استرالیا و روسیه انجام دادیم به کار خواهیم بست و مسیرمان را با در نظر گرفتن این امر که برای مردم کارمان را انجام می دهیم، ادامه خواهیم داد.

وی در پایان گفت: برای میلیون ها نفری که به خیابانها آمدند و بعد از موفقیت در جام های جهانی شادی کردند بازی خواهیم کرد. اتفاقاتی که درون خانه در حال رخ دادن است با توجه به عدم همبستگی و دودستگی بوجود آمده به هیچ عنوان قابل قبول نیست و اگر بخواهیم در امارات موفق شویم باید کنار هم و متحد باشیم. پیام صریح و شفاف من این است که این مسئولیت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان است که تلاش ها برای ایجاد شکاف درون تیم ملی را جلوگیری کنند. بازیکنان و تیم ملی فوتبال و هواداران فوتبال ایران مستحق این شرایط نیستند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین