کد خبر: ۱۷۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
حزب حاکم دمکرات سوسیال رومانی روز دوشنبه شش وزیر کابینه را به منظور افزایش سلطه رئیس این حزب بر دولت اخراج کرد.
ناطقان: «لیویو دراگنیا» رئیس حزب حاکم به دلیل محکومیت در زمینه فساد مالی و نحوه مدیریتی اش تحت انتقاد قرار گرفته، اما به ادامه رهبری بر این حزب وعده داده است، هرچند به دلیل اتهام تقلب انتخاباتی در سال 2016 نمی تواند نخست وزیر باشد.

حزب حاکم رومانی در جلسه خود با اخراج وزرای حمل و نقل، اقتصاد، کار، فرهنگ، توسعه، ورزش و ارتباطات این کشور موافقت کرد.

«لیا الگوتا واسیلسکو» متحد دراگنیا از وزارت کار به وزارت حمل و نقل منتقل شد، اما بقیه وزرای کابینه، مناصب وزارتی شان را از دست دادند.

رهبر حزب حاکم رومانی به طور موثری بر دولت نفوذ دارد و آن را مدیریت می کند و «ویوریکا دانسیلا» نخست وزیر این کشور از قدرت اجرایی اندکی برخوردار است.

رهبر حزب حاکم چندی پیش به دلیل سواستفاده از قدرت، به سه و نیم سال حبس محکوم شد، اما وی در مورد این حکم فرجام خواهی کرد.

حزب حاکم به منظور تقویت جایگاه رهبر خود، «کودرین استفانسکو» متحد وی را به عنوان دبیر جدید این حزب منصوب کرد.

رهبر حزب حاکم منتقد سرسخت «کورینا کرتو» سیاستمدار اهل رومانی و کمیسیونر اتحادیه اروپا است. کرتو، دولت را به دلیل کوتاهی در جذب وجوهات مالی اتحادیه اروپا، به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

براساس این گزارش، وزیر دفاع رومانی و شهردار بخارست پیشتر در روز دوشنبه از بیم اخراج شدن، از مناصب خود کناره گیری کردند.

رومانی چندی پیش صحنه تظاهرات مردمی در اعتراض به سیاست های دولتی بوده است. قرار است کارکنان متروی پایتخت این کشور نیز هفته جاری و پس از ناکامی در دستیابی به توافقی در زمینه مطالبات حقوقی شان، اعتصاب کنند.

اتحادیه کارگران متروی رومانی ضمن نافرمانی از حکمی قضایی مبنی بر غیرقانونی بودن اعتصاب، اعلام کرد که روز چهارشنبه اعتصاب 12 ساعته ای در بخش مترو برگزار می شود.

این اتحادیه خواستار افزایش 42 درصدی دستمزدهاست، در حالی که مدیریت مترو پیشنهاد افزایش 18 درصدی را ارائه داده اند.

متروی بخارست هفته گذشته و پس از شکست مذاکرات بین اتحادیه کارگران و مدیریت مترو، صحنه اعتصاب دو ساعته کارگران بود. مقام های شهر بخارست برای جبران این نابسامانی، بر تعداد اتوبوس ها و اتوبوس های برقی در سطح شهر افزودند.

کارکنان متروی رومانی در ماه به طور میانگین یکهزار و 785 دلار حقوق دریافت می کنند که بیش از متوسط دستمزدهای ملی است.

حدود 700 هزار نفر در رومانی روزانه از مترو استفاده می کنند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین