کد خبر: ۱۷۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
وزیر بهداشت عصر امروز با حضور در شهر ارومیه چند پروژه پزشکی از جمله اولین داروخانه رباتیک کشور را افتتاح کرد.
ناطقان: دی کلینیک تخصصی تدبیر با پنج اتاق عمل و ۳۰ تخت بستری به همراه پاراکلینیک‌های مربوطه با حضور وزیر بهداشت و درمان در ارومیه افتتاح شد.

عملیات ساختمانی این پروژه به پایان رسیده و در فاز افتتاح بعدی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی در ۱۰ طبقه راه‌اندازی و افتتاح خواهد شد.

همه کلینیک‌های‌دانشگاه علوم پزشکی و کلینیک‌های اقماری‌  آن به این ساختمان نقل مکان خواهند کرد.

امکانات دی کلینیک شامل ۵ اتاق عمل، ۹ تخت ریکاوری است که فضاهای مربوطه بخش بستری نیز شامل ۳۰ تخت بستری، آزمایشگاه، رادیولوژی دیجیتال و داروخانه رباتیک است. این داروخانه اولین داروخانه رباتیک در سطح کشور است.

در ادامه وزیر بهداشت کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی ارومیه را افتتاح کرد.

این پروژه در ۹ طبقه، دندانپزشکی(عمومی و تخصصی)، یک طبقه واحد اقامتی شامل ۷ سوئیت سه خوابه است و این پروژه با 26 هزار متر مربع زیر بنا که احداث آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است افتتاح شده و اعتبار هزینه شده این پروژه ۸۰۳ میلیارد ریال است.

در ادامه  بازدید وزیر بهداشت، قاضی زاده هاشمی با حضور در بیمارستان در حال تاسیس تخصصی زنان ارومیه از روند احداث این بیمارستان بازدید کرد.

وی به خبرنگاران گفت: این بیمارستان با زیربنا بالغ بر 30 هزار مترمربع و در ۸ طبقه خواهد بود که تعداد ۹ اتاق عمل دارد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: فاز نخست این پروژه به پایان رسیده و فاز دوم آن در حال ساخت بوده که پروژه از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است.

قاضی زاده هاشمی افزود: اگر اعتبار تامین شود فاز بعدی این بیمارستان در تیر ماه ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: تاکنون برای آن ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه پرداخت شده، اما برای برای اتمام این پروژه یک هزار میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وزیر بهداشت از بیمارستان زنان کوثر را نیز افتتاح کرد، بیمارستان تخصصی زنان(کوثر) ارومیه ۳۰۰ تخت بستری دارد و در فضای داخلی امکاناتی از جمله؛ تصویربرداری، رادیوگرافی، سونوگرافی، اورژانس درمانگاه، آزمایشگاه، بخش جراحی، بخش مراقبت‌های ویژه، بخش زایمان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش‌های بستری و پدچرخ‌بال دارد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین