کد خبر: ۱۷۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
آسان ترین روش شستشوی مبل مخملی چیست؟ چگونه به بهتربن شکل مبل خود را بشوییم؟ همگی را در این مقاله بخوانید.
ناطقان: نحوه شستشوی مبل و انواع آن یکی از رایج ترین مسائل در بین خانم ها و آقایان است که می خواهند علاوه بر تمیز کردن مبلمانشان هیچ صدمه ای هم به جنس آن وارد نشود. به همین خاطر جست وجوی بهترین روش شستشوی مبل  در اینترنت  می تواند راه حل های مناسبی به این افراد ارائه دهد.

به کارگیری پارچه های مخملی در دکوراسیون داخلی

پارچه های مخملی جزو محبوب ترین پارچه های مبلی هستند که از گذشته تا به الان در مبل سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد. حتی از این نوع جنس پارچه در بسیاری از اشیا ها در دکوراسیون داخلی خانه و همین طور برخی لباس ها استفاده می گردد. از جمله دلایل پر طرفدار بودن چنین پارچه هایی می توان به ظاهر لطیف و لوکس آن اشاره کرد که هم برای روکش مبل و هم کوسن به کار می رود. اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که مبل مخملی شما باید طوری نگه داری شود که همیشه درخشش و  زیبایی اش را داشته باشد. پس مسئله تمیز کردن و انتخاب بهترین روش شستشوی مبل مخملی دارای اهمیت می شود. مناسب ترین روش شستن مبل های مخملی روشی است که فشاری بر ظاهر درخشان پارچه مبل وارد نکند، چرا که بر اثر فشار ممکن است پرزها له شوند و جذابیت مبل از بین برود.
نکاتی که باید پیش از شستشوی مبل مخمل بدانید!

برچسب مبلمان خود را به طور کامل بخوانید و به نکات درج شده در آن توجه کنید. در این برچسب ها تولیدکنندگان مبل به روش شستشوی مبل،نگه داری و تمیز کردن اشاره می کنند. علاوه بر این ها با خواندن دقیق این برچسب شما به خوبی از جنس مبلمان خود مطلع خواهید شد. همین طور احتمال دارد که جنس پارچه مبل شما به مایعات خاصی حساسیت داشته باشد. به طور معمول برچسب در زیر صندلی یا کنار مبل قرار می گیرد.


اما معنی و مفهوم حروف انگلیسی مختصر در برچسب مبل ها

    W: این حرف یعنی می توان از آب برای تمیز کردن مبل مخملی استفاده کرد .و هیچ گونه آسیبی به آن نمی رسد.
    S: از آب برای شستن مبل مخمل کمک نگیرید. می توان از محلول های بدون آب موجود در بازار برای پاک کردن چنین مبلمانی استفاده کرد. توجه داشته باشید که اگر این مورد را جدی نگیرید، لکه ها و آسیب های دیگری نیز به مبل وارد می شود.
    Ws: می توان از آب و محلول های بدون آب برای تمیز کردن استفاده کرد.
    X: این حرف یعنی فقط می توان از جاروبرقی یا یک برس برقی برای تمیز کردن استفاده کرد. هم چنین از آب و محلول های بدون آب هم نمی شود کمک گرفت.

بهترین روش شستشوی مبل مخمل چیست؟

مرحله به مرحله از مناسب ترین روش شستشوی مبلمان مخملی به صورت زیر است.

    پیش از همه کارها باید قسمت مد نظرتان را با یک برس لباس یا پارچه بدون پرز تمیز کنید. با انجام این کار گرد و غبار و مواد اضافی از سطح مبل از بین می رود.
    با برس خیلی درگیر گوشه های تزئینی مبلمان مخملتان نباشید و فقط کافی است گرد وخاک را از روی آن ها پاک کنید.
    با استفاده از برس های مخصوص و جارو برقی می توانید مبل مخملی تان را تمیز کنید.  به هنگام مکش جارو هر نوع گرد و غبار، کثیفی و مواد اضافی از مبل جدا می شود.  لازم به ذکر است که این روش باید با آرامش و حوصله صورت گیرد تا پرزهای مبلتان له و کنده نشوند.
    با تمیز نگه داشتن و مراقبت روزانه از کثیفی بیش از حد مبل مخملی تان جلوگیری کنید.

 
روش شستشوی مبل مخملی با جوش شیرین

در این روش می توانید از 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین پخته با نصف فنجان آب لیمو جهت از بین بردن لکه های روی مبل استفاده کنید.  هم چنین برای ایجاد کف زیاد می توان از آب لیموی بیش تری استفاده کرد.

در ادامه با کمک یک پارچه بدون پرز و با کمک ترکیب آماده شده لکه ها را تمیز کنید. توجه داشته باشید که نباید پارچه را خیلی خیس کنید. بعد از کشیدن پارچه نم روی لکه با یک پارچه خشک نیز آن را پاک کنید.

لازم است با استفاده از پارچه بدون پرز بر قسمت لکه دار مبل مخمل ضربه وارد کنید  و سپس فرصت دهید آن قسمت خشک شود و بعد دوباره با یک برس لباس یا پارچه تمیز کنید.


نکات مهم در این روش شستشوی مبل مخمل

    بهتر است این روش را بر روی بخشی از مبل که دیده نمی شود امتحان کنید و سپس برای شستن لکه مبل از آن کمک بگیرید.
    به مدت سه الی پنج ساعت صبر کنید تا پرز های مبلمان مخمل به حالت اولیه شان برگردد.
    چنان چه این روش آسیبی به مبل شما وارد نکرد می توانید مجدد برای پاک سازی کامل و بهتر از آن استفاده کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله تحت عنوان بهترین روش شستشوی مبل مخمل بتوانید با خیالی آسوده و راحت مبلمان خود را تمیز کنید و از زیبایی و درخشندگی آن ها لذت ببرید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین