کد خبر: ۱۷۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
لاهوتی:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ناکارآمدی صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان برای بازنشستگی نیست؛ مامورریت خاصی داشت که افتضاح به بار آورد و نهایتا منجر به تحقیق و تفحص مجلس از آن شد.
ناطقان: مهرداد لاهوتی درباره ایده تأسیس صندوق بازنشستگی فرهنگیان با توجه به موج بازنشستگی در میان این قشر گفت: در حال حاضر  فرهنگیان بازنشسته زیر پوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند که البته این صندوق رونقی ندارد و ورشکسته تلقی می‌شود ولی نمی‌توان ریسک کرد و صندوقی ویژه بازنشستگان فرهنگی راه‌اندازی کرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صندوق‌ها معضل بزرگ کشور هستند لذا تأسیس صندوق بازنشستگی فرهنگیان ضرورتی ندارد زیرا تعدد صندوق‌های متفاوت می‌تواند مشکل‌زا باشد.

وی درباره رسالت صندوق‌ها و فلسفه تشکیل آن توضیح داد: هر کارمند، معلم، نیروی مسلح و غیره پولی به صندوق می‌دهد تا او از محل آن منابع فعالیت اقتصادی داشته باشد و ضمنا بتواند از سود حاصله حقوق دوره بازنشستگی آنها را پرداخت کند.

صندوق‌ها در کار اقتصادی موفق نبودند

لاهوتی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق نیروهای مسلح در کار اقتصادی موفق نبودند؛ اگر آن پول‌ها را در بانک می‌گذاشتند و سودش را می‌گرفتند، عایدی بیشتری داشتند.

عضو فراکسیون فرهنگیان ادامه داد: در حال حاضر 50 درصد حقوق بازنشستگان در بودجه عمومی کشور دیده می‌شود یعنی عملا این صندوق‌ها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و هرچه صندوق تشکیل شد، عاقبت خوبی نداشت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بحران‌های آینده کشور ما همین صندوق‌ها هستند، افزود: کارمندان اسما بازنشسته می‌شوند ولی از آنجا که مثلا حدود 50 درصد اعتبارات صندوق بازنشستگان نیروهای مسلح را دولت پرداخت می‌کند، یعنی عملا بازنشسته نشده‌اند.

صندوق ذخیره فرهنگیان افتضاح به بار آورد

لاهوتی با اشاره به ضعف صندوق بازنشستگی کشوری در سرویس‌دهی گفت: اگرچه این صندوق و دیگر صندوق‌ها خدمات خوبی نمی‌دهند ولی نباید صندوق دیگری اضافه شود؛ باید به دنبال تقویت و اصلاح همین‌ها باشیم.

وی همچنین به ناکارآمدی صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و توضیح داد: صندوق ذخیره فرهنگیان برای بازنشستگی نیست؛ مامورریت خاصی داشت که افتضاح به بار آورد و نهایتا منجر به تحقیق و تفحص مجلس از آن شد لذا اگر بازنشستگان فرهنگی را هم به دست آنها بدهیم وضع بدتر می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تجربه نشان داده کسانی که در دولت هستند و افکار دولتی دارند، نمی‌توانند کار اقتصادی انجام دهند و آن را به خصولتی تبدیل می‌کنند./

منبع: خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین