کد خبر: ۱۷۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
سرپرست معاونت ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرد که پروژه راه‌آهن بم – جیرفت به عنوان طرح‌هایی که مطالعات آن از چند سال قبل آغاز شده بود با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی شده و ساخت آن پیگیری می‌شود.
ناطقان: عباس خطیبی، توضیح داد: شرکت ساخت در کنار پروژه‌های اولویت‌دار ریلی که در طول سال‌های گذشته آنها را پیگیری کرده، طرح‌های مهم منطقه‌ای دیگری را نیز در دست پیگیری دارد که یکی از آنها راه‌آهن بم–جیرفت است.

به گفته وی، این خط ریلی که در گام نخست میان این دو شهر کشیده خواهد شد در حال حاضر وارد فاز اجرایی شده و مراحل رسیدن به بهره‌داری نهایی را دنبال می‌کند.

معاون ساخت راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور چگونگی برنامه‌ریزی ساخت این طرح اظهار کرد: فعلا این پروژه با استفاده از منابع و بودجه دولتی ساخته می‌شود و بر اساس مبلغی که در قانون بودجه سال جاری تصویب شده پیگیری‌های لازم برای تکمیل آن انجام می‌شود.

خطیبی افزود: فعلا این پروژه سرمایه‌گذاری خارج از بودجه دولت ندارد، اما در صورت نیاز امکان پیگیری برای ورود سرمایه‌گذاران جدید وجود خواهد داشت.

وی با بیان این‌که یکی از برنامه‌های احتمالی برای این پروژه رساندن ریل از طریق آن به بندر جاسک است، توضیح داد: در صورتی که طرح اتصال به این بندر نهایی شده و به مرحله‌ی اجرا نزدیک شود، امکان مذاکره برای جذب سرمایه‌گذاران جدید دراین حوزه وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، پروژه ریلی بم–جیرفت که به طول ۱۷۴ ساخته می‌شود از چند سال قبل با نهایی شدن مذاکرات دارای ردیف بودجه شده و چند روز قبل با حضور وزیر راه و شهرسازی رسما اجرای آن کلید خورد.

پیش از این نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود که این طرح احتمالا بودجه‌ای نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد داشت.

دو روز قبل با حضور رییس جمهور راه‌آهن ارومیه به عنوان اولویت‌های ریلی افتتاح شد تا بخش عمده‌ای از وعده دولت در رابطه با به یادگار گذاشتن راه‌آهن برای مردم در این دوره اجرایی شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین