کد خبر: ۱۷۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۴
احمد مسجدجامعی از مردم، اهالی فرهنگ و هنر و پدیدآورندگان کتاب برای حضور چشمگیر در آیین کتابگردی ۹۷ قدردانی کرد.
ناطقان: این عضو شورای شهر تهران در حاشیه چهل و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم «رشد» که در سینما فلسطین انجام‌ شد، با اشاره به حضور چشمگیر مردم در کتابگردی ۹۷ که روز پنجشنبه یکم آذرماه در کتابفروشی‌های تهران و سراسر کشور برگزار شد، از تمامی شرکت‌کنندگان در این آیین از جمله هنرمندان، نویسندگان، ناشران، روحانیون، دانشگاهیان، مسئولان، اهالی رسانه، شهرداران و اعضای شوراهای شهر و روستا و سایر اقشار و گروه‌ها تشکر و ابراز امیدواری کرد که این آیین هر سال پرشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود.

او گفت‌وگو رودررو مردم با پدیدآورندگان کتاب، رونق اقتصاد نشر و توجه به کتابفروشی‌ها به عنوان کانون‌های توزیع فکر و اندیشه را از جمله دستاوردهای کتابگردی ۹۷ برشمرد.

مسجدجامعی یکی دیگر از ویژگی‌های کتابگردی امسال را توجه به کتاب‌فروشی‌های کوچک در محله‌های تهران و برخی شهرهای ایران برشمرد و در این زمینه افزود: به غیر از بازدیدهایی که تیم‌ کتابگردی تهران از برخی کتابفروشی‌های محلات تهران داشت، اخبار رسیده از برخی شهرهای دیگر هم حکایت از حضور گرم مردم و چهره‌های فرهنگی در کتابفروشی‌های محلات داشت.حتی شنیدم در یکی از شهرهای کوچک که کتابفروشی بزرگی هم ندارد، راه‌اندازی کتابفروشی و تقویت حرکت کتابگردی به یک خواست عمومی از سوی نسل ‌جوان این شهر تبدیل شده است.

وی در ادامه به برخی انتقادها از برنامه کتابگردی امسال در تهران اشاره کرد و افزود: حضور در کتابفروشی‌های محله‌ها یکی از برنامه‌های ما در کتابگردی ۹۷ بود که در این زمینه ضمن بازدید از چند کتابفروشی محلات تهران، راهکارها برای حفظ و تقویت این کتابفروشی‌ها نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. البته این نکته را هم می‌پذیرم که به سبب کمبود وقت، فرصت نشد به تعداد بیشتری از کتابفروشی‌های محله‌های تهران سر بزنم.

وی در عین حال افزود: هم اکنون برخی از خیابان‌های تهران به نماد کتاب و کتابخوانی تبدیل شده‌اند و حضور در کتابفروشی‌های خیابان انقلاب ‌و خیابان کریم‌خان اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به این موضوع اشاره کرد که انتخاب مسیر و کتابفروشی‌های مورد بازدید با پیشنهاد و تعامل اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران صورت می‌گیرد و من به شخصه امیدوارم که این حرکت ملی هرساله تعداد بیشتری از کتابفروشی‌های تهران و سایر شهرهای ایران را شامل شود.

مسجدجامعی در بخش دیگری از سخنانش، پیشنهاد کرد از هم اکنون برنامه‌ریزی مناسبی برای جشن پنجاهمین سال جشنواره فیلم «رشد»، به‌عنوان قدیمی‌ترین جشنواره فیلم کشور انجام شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین