کد خبر: ۱۷۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای با اشاره به وقوع بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در سطح استان از فردا، نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در دور روز آینده هشدار داد.
ناطقان: بنابر اخطاریه اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی بیانگر گسترش سامانه فعال در نواحی جنوب غرب کشور بر روی استان خراسان رضوی است. بر این اساس تأکید می‌شود که شروع فعالیت این سیستم موجب وقوع بارش‌های رگباری توأم با وزش باد شدید گاهی رعدوبرق -در نواحی مستعد بارش تگرگ- و هم‌چنین آب‌گرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان خواهد شد.

شروع بارش‌ها از نواحی غرب و جنوب غرب استان به شکل رگبار همراه با رعدوبرق و نیز وزش باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی شده است.

تقویت هسته بارشی سیستم از بعدازظهر فردا دوشنبه، پنجم آذرماه، تا ظهر سه‌شنبه، ششم آذر، موجب افزایش حجم بارش‌ها در غالب نواحی استان خواهد شد که با توجه به میزان بارش‌ها در اکثر نقاط امکان آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.   

طبق مدل‌های پیش‌یابی بیش‌ترین حجم بارش در شهرستان‌ها و توابع بردسکن، محور بردسکن به سبزوار، نیشابور، شمال سبزوار، خوشاب، کاخک گناباد، گناباد، بجستان، کاشمر، کوهسرخ، چناران، کلات، سرخس، صالح‌آباد، فریمان، جنوب و نواحی شرقی درگز، ارتفاعات و دامنه بینالود و هزار مسجد، آبریز سدهای دوستی و کارده و ارداک و هم‌چنین در شهرستان مشهد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین