کد خبر: ۱۷۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام علت اصلی تهیه طرح استیضاح وزیر امور خارجه را مخالفت های عده ای از ابتدا به طور عام با دولت و به طور خاص با ظریف دانست و گفت: اگر تلاش های رییس دستگاه دیپلماسی نبود امروز شاهد موفقیت تحریم های به اصطلاح فلج کننده ترامپ در ایران بودیم.
ناطقان: حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری » روز سه شنبه درباره ارائه طرح استیضاح وزیر امور خارجه به هیات رییسه مجلس اظهار داشت: بی تردید دکتر ظریف یکی از لایق ترین، توانا ترین و متدین ترین مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران و فردی انقلابی، خدمتگزار مردم و از مخلص ترین وزیران دولت یازدهم و دوازدهم است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران هرگز خدمات طاقت فرسا و اقدامات شجاعانه و مدبرانه وی را در مقابله هوشمندانه و عملی با استکباری جهانی، رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه فراموش نمی کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دیپلماسی اقتصادی فعال و موفق ظریف و وزارت امور خارجه اشاره و تصریح کرد: اگر این اقدامات نبود ما امروز شاهد موفقیت تحریم های به اصطلاح فلج کننده ترامپ در ایران بودیم.

انصاری با یادآوری این که آمریکایی ها می خواستند صادرات نفت ایران صفر شود، تاکید کرد: چه عاملی غیر از دیپلماسی فعال و فداکاری سفیران ایران، وزارتخانه های امور خارجه و نفت، پشتیبانی نیروهای امنیتی، نظامی و قاطع همه ملت از آنها توانست به وضوح آمریکا را در جنگ اقتصادی شکست دهد.

وی ادامه داد: امور کشور در حال جریان است و گام به گام پیروزی های ما در عرصه اقتصاد بین الملل ظهور پیدا می کند و این یک نمونه از دیپلماسی اقتصادی موفق است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: رییس دستگاه دیپلماسی می توانست مانند برخی مدعیان انقلابی گری با ادبیات تند و شعارگونه برای خود در میان این جریان وجاهتی را کسب کند اما وزیر امور خارجه به خوبی می داند که تامین منافع مردم در جهان پیچیده امروز، ظرافت های خاص خود را دارد و باید با رعایت قواعد دیپلماتیک و ادبیات قابل فهم برای جهانیان از انقلاب اسلامی، ایران بزرگ و مردم با فرهنگ این مرز و بوم دفاع و هم زمان زخم زبان، بی مهری ها و بعضا دشمنی های برخی افراد در داخل کشور را هم تحمل کند.

انصاری، علت اصلی این استیضاح را مخالفت های عده ای از ابتدا به طور عام با دولت و به طور خاص با دکتر ظریف دانست و گفت: سنگین ترین فشارهای تبلیغی و رسانه ای را در طول دوران دشوار مذاکرات هسته ای بر وی وارد کردند و در مجلس نهم حتی تا مرز برخورد فیزیکی با وزیر امور خارجه پیش رفتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرایط سیاسی در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که جنگ دیپلماتیک، اقتصادی و روانی دشمنان علیه ایران و ملت آن با محوریت مثلث شوم آمریکا، اسرائیل و ارتجاع منطقه در جریان است، تضعیف سرداران خط مقدم مواجهه با دشمنان و در راس آنها دکتر ظریف اقدامی بدور از عقلانیت و برخلاف منافع ملی است.

انصاری به اظهارات وزیر امور خارجه درباره پولشویی اشاره کرد و گفت: جنجالی که این آقایان درباره این اظهارات به راه انداختند این شائبه را در میان مردم به وجود آورده که مگر چه منافعی وجود دارد که بعضی ها از شفافیت قانونی هراسان هستند.

وی یادآور شد: همه می دانند که مسئله پولشویی توسط باندهای مافیایی فاسد از جمله قاچاقچیان مواد مخدر و دیگر مفسدین اقتصادی در همه جای دنیا از جمله در ایران وجود دارد و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب مکرر دستور قاطع با این جریانات فاسد را صادر کردند و قوه قضاییه، ستاد تدابیر اقتصادی و سران قوا در ماه های اخیر با جدیت هر چه تمام تر در این موضوع ورود کردند و برخوردهای قاطعی هم با جریانات فاسد اقتصادی انجام شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مگر نه این است که در دولت نهم ودهم و سال های گذشته جریان فاسد اقتصادی و پولشویی موجب شد که ضربه های سنگینی به اعتماد عمومی و اقتصاد ملی وارد شود و پرونده های 10 هزار میلیاردی و 30 هزار میلیاردی در قوه قضاییه تشکیل شود.

انصاری خاطرنشان کرد: طرح این موضوع به صورت آشکار توسط وزیر امور خارجه که همه مردم از آن مطلع هستند و مسئولین نظام هم مصمم به برخورد با این جریانات هستند گناه نابخشودنی از سوی مخالفین وی شده است در حالی که باید از این موضع درست و شجاعانه دستگاه دیپلماسی همگی دفاع کرده و به کمک یکدیگر تلاش می کردند این مطالبه به حق مردم ایران یعنی برخورد با جریان فساد اقتصادی را تقویت کنند.

وی درمورد محورهای این استیضاح نیز اظهارداشت: من نمی خواهم به تک تک مواردی که در این متن استیضاح آمده پاسخ بدهم چون درمقام پاسخگویی نیستم اما قطعا برخی از این موارد ذکر شده 180 درجه برخلاف واقعیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این که با یک ادبیات کلی زحمات سفرای ارزشمند و زحمتکش ما نادیده گرفته شود و آنها متهم به ضعف در سطح دنیا شوند، کار جوانمردانه ای نیست.
انصاری یادآور شد: استیضاح و فشار بر ظریف و فضاسازی علیه وی در شرایط فعلی دقیقا مشابه برخی فضاسازی هایی است که توسط برخی بعضا در دوران دفاع مقدس و در هنگامه مواجه سخت با صدام و صدامیان با تبلیغات مسموم فرماندهان و نیروهای مسلح و رزمنده ما زیر فشار روانی قرار می دادند و متهم می کردند.

وی تاکید کرد: البته من مطمئن هستم مجلس شورای اسلامی و اکثریت قاطع نمایندگان ملت که هم به شرایط کنونی کشور، منطقه و جهان و هم به ضرورت های ایران آشنایی دارند، باز هم با حمایت قاطع از رییس دستگاه دیپلماسی موجبات تامین منافع ملی را فراهم می کنند.

 طرح استیضاح محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه امروز – سه شنبه - با 24 امضا و در 11 محور تحویل هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شد.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین