کد خبر: ۱۷۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۹
خانم‌ها در هر دهه زندگی با رژیم غذایی اختصاصی می‌توانند به سلامت بدن و زیبایی خود کمک بسیاری کنند.
ناطقان: در سنین مختلف بدن نیاز‌های متفاوتی دارد و به همین دلیل رژیم غذایی باید متناسب با سن تغییر کند و رژیم غذایی مفید و متناسب سن به تضمین سلامتی و جوانی خانم ها کمک می کند، به عنوان مثال  در سنین پایین بدن به برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتر نیاز دارد تا قدرت بدنی و عملکرد‌ سیستم‌های حیاتی فرد توان لازم را برای سنین بالاتر‌ کسب کند.


خانم ها در سنین 20 تا 30 سالگی چه بخورند؟
رژیم غذایی غنی در سنین 20 سالگی بسیار حائز اهمیت است در این سن باید خانم‌ها به جای مصرف مواد غذایی پر کالری سعی کنند از تنقلات سالم مانند میوه‌های خشک، گردو و فندوق‌ استفاده کنند.

مصرف لبنیات و تأمین کلسیم مورد نیاز بدن برای استحکام استخوان‌ها بسیار حائز اهمیت است و خانم‌ها تا قبل از 30 سالگی باید روزانه 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنند برای تأمین این میزان کلسیم نوشیدن یک لیوان شیر یا مصرف یک لیوان ماست کافی است.

رژیم غذایی مناسب خانم های 30 تا 40 ساله
مصرف میوه و سبزیجات در 30 سالگی‌ بسیار نقش مهمی در سلامت بدن دارد خانم‌ها از سن 30 سالگی به بعد به طور متوسط در هر 10 سال 5 درصد از حجم عضله‌های بدنشان‌ را از دست می‌دهند و متابولیسم کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل ورزش و مصرف کالری کمتر به منظور پیشگیری از چاقی در سلامت خانم‌ها بسیار مؤثر است.

به خانم‌های در دهه سوم زندگی توصیه می‌شود که به جای مصرف آرد سفید و شیرینی‌های قنادی از نان‌هایی که با آرد جو تهیه می‌شوند استفاده کنند و مصرف شیرینی را به حداقل برسانند.

خانم‌ها در سنین 30 تا 40 سالگی به منظور افزایش باروری‌ باید مصرف پروتئین و فولیک اسید را در رژیم غذایی خود بگنجانند‌ زیرا این دو ماده غذایی در بارداری و سلامت جنین بسیار تأثیر مثبتی دارد.


تضمین سلامتی خانم 40 تا 50 ساله با این رژیم غذایی
در سنین 40 تا 50 سالگی‌ به دلیل اینکه به سنین یائسگی‌ نزدیک می‌شوند باید به رژیم‌ غذایی و ورزش اهمیت ویژه‌ای بدهند در این سن به خانم‌ها توصیه می‌شود که مصرف‌ فست فود و غذاهای‌ سرخ شده را کاهش دهند.

در دهه چهارم زندگی خانم ها باید مصرف برخی ویتامین‌ها مانند A، E و C را در رژیم غذایی خود بگنجانند‌ زیرا این ویتامین‌ها از تحلیل‌ رفتن سلول‌ها جلوگیری می‌کنند و این ویتامین‌ها در موادغذایی‌ چون سبزیجات با برگ ضخیم‌، هویج، میوه‌های نارنجی‌ رنگ، فلفل‌ قرمز، میوه‌های جنگلی و سیب‌زمینی شیرین یافت می شوند.

خانم‌ها در این رده سنی باید مصرف ویتامین D و کلسیم را مدنظر‌ قرار دهند زیرا مقدار ویتامین D در بدن خانم‌ها در دهه 40 زندگی کاهش پیدا می‌کند و خطر پوکی استخوان وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین