کد خبر: ۱۷۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
بندر شهید رجایی به عنوان اصلی‌ترین بندر اقتصادی ایران اعلام کرده که به منظور سرعت بخشیدن به جابه‌جایی کالاها به شکل ۲۴ ساعته به کشتی‌ها و صاحبان کالا خدمت‌رسانی می‌کند.
ناطقان: براساس آمارهای جدید ارائه شده از سوی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در روزهای اخیر دو نگله فوق سنگین در این بندر تخلیه شده که نشان‌دهنده بالابودن توان زیرساختی بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر اقتصادی منطقه به‌شمار می‌رود.

براین اساس یک دستگاه توربین با وزن ۳۳۶ تن و یک دستگاه ژنراتور ثابت به وزن ۳۱۸ تن در بندر شهید رجایی تخلیه شده‌اند که برای اجرای این عملیات از کشنده‌های سنگین در ۲۸ محور بهره‌گیری صورت گرفته است. همچنین جرثقیل مربوط به این عملیات توان حمل کالا با وزن ۸۰۰ تن را دارد.

مدیرکل بنادر هرمزگان اعلام کرده که بندر شهید رجایی تلاش می‌کند با افزایش سرعت در مراحل تشریفات بندری و گمرکی شرایط را برای صاحبان کالا طوری فراهم کند که برای آنها این بندر ایرانی به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای جابه‌جایی کالاهایشان استفاده کنند.

این بندر ۲۴۰۰ هکتار محوطه عملیاتی را برای جابه جایی کالاها فراهم کرده که به شکل ۲۴ ساعته به کشتی‌ها و صاحبان کالا خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش ایسنا، جدیدترین آمارهای ترانزیتی سازمان راهداری نشان می‌دهد که همچنان بندر شهید رجایی به عنوان اصلی‌ترین مرز ایران نقشی کلیدی در جابه‌جایی کالاها دارد.

در آمارهایی که در سال‌های گذشته منتشر شده، این بندر همواره بیشتر از ۳۰ درصد کل حجم ترانزیت کالا در ایران را در اختیار داشته است.

کالاهایی که از عراق به مقصد امارات متحده عربی حرکت می‌کنند، اصلی‌ترین کالاهای ترانزیتی بندر شهید رجایی به شمار می‌روند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین