کد خبر: ۱۷۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
حضرت امام رضا (ع) در کتاب طب الرضا توصیه کرده اند که ماهی و تخم مرغ را همزمان مصرف نکنید.
ناطقان: حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: از اینکه در یک وعده غذایی ماهی و تخم مرغ را با هم مصرف کنید خودداری کنید، زیرا زمانی که ماهی و تخم مرغ همزمان به معده وارد شوند، نقرس، بواسیر، قلنج و درد دندان، تولید می‌کنند.

بسیاری از غذا‌ها با هم ناسازگار هستند، بعضی ها، چون با هم ترکیب و آمیخته شوند، خاصیت یک دیگر را خنثی می‌کنند، در این صورت ارزش غذایی آن کاملا از بین می‌رود و اگر به خوردن این غذا‌ها ادامه دهیم، دچار کمبود املاح و ویتامین‌های لازم شده و مستعد دریافت انواع بیماری‌ها خواهیم شد.

بعضی غذا‌ها وقتی با هم خورده شوند، از ترکیب آن‌ها سمی تولید می‌شود که بدن را عرصه تاخت و تاز میکروب‌ها و بیماری‌ها می‌کند و بعضی دیگر از آن‌ها هضم نمی‌شوند و در معده تولید عفونت و کِرم می‌کنند و مقدمه بیماری‌هایی چون، نقرس، روماتیسم، بواسیر و خرابی لثه می‌شود.

بعضی غذا‌های دیگر در صورت ترکیب شدن با هم جذب بدن نخواهند شد و در خون رسوب می‌کنند و در نتیجه بیماری‌هایی مانند سودا‌ها و اگزما‌ها تولید می‌کنند.

پس بهتر است تا آنجا که از غذاشناسی اطلاع نداریم در هر وعده به یک رقم غذای ساده اکتفا کرده یا اطلاعات لازم را از غذاشناسی کسب کنیم.

منبع:قدس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین