کد خبر: ۱۷۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
نشست چهار جانبه وزیران ارتباطات ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه در باکو برگزار می شود.
ناطقان: محمد جواد آذری جهرمی، دوشنبه شب برای شرکت در اجلاس چهارجانبه وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه و ترکیه که همزمان با نمایشگاه «باکو تل - 2019» برگزار می شود، وارد باکو شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هنگام ورود در فرودگاه حیدرعلی اف باکو، گفت: این سفر به منظور توسعه همکاری های منطقه ای با کشورهای واقع در شمال ایران برنامه ریزی شده است.
وی در مورد برنامه های سفر خود به باکو ، اظهارداشت: در این سفر یک نشست چهارجانبه با وزیران ارتباطات روسیه، جمهوری آذربایجان و ترکیه خواهیم داشت.

جهرمی گفت: در این نشست چهارجانبه درباره توسعه بازارهای منطقه ای مذاکره خواهیم داشت به نحوی که بتوانیم بازارهای حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات را به اشتراک بگذاریم.

وی، برنامه ریزی درباره تبادل اطلاعات و تجارب در حوزه کسب و کار های نو پا ، توسعه صادردات و ایجاد اشتغال در این کشورها را از موضوعات مورد مذاکره در این نشست چهار جانبه عنوان کرد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی ارتباطات، نوآوری و فنآوری پیشرفته ' باکوتل – 2018 ' اظهار داشت : در این نمایشگاه 14 شرکت ایرانی حضور فعال خواهد داشت و شرکت های ایرانی به دنبال جذب بازار در جمهوری آذربایجان هستند .

وی تصریح کرد: سال گذشته پنج شرکت ایرانی در این نمایشگاه بین المللی حضور داشتند که از میان آنها، دو شرکت توانست وارد بازار این کشور شوند امسال نیز با حمایت وزارت ارتباطات شرکت های ایرانی بصورت فعال در این نمایشگاه حضور می یابند.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان گفت : در قالب این سفر با جمهوری آذربایجان در پنج محور، شامل توسعه همکاری در حوزه فضایی و ترانزیت ارتباطات بین المللی، کسب و کار نوپا، پست و تبادل تجربیات و آموزش مذاکره خواهیم کرد.

 
جهرمی افزود: امیدواریم ثمره مذاکره فشرده با این چند کشور را در قالب انعقاد تفاهمنامه داشته باشیم، همچنین شرکت ایرانی بتوانند به بازارهای جدید دسترسی پیدا کنند.

 

نمایشگاه و همایش بین المللی «باکو تل-2018' امروز سه‌شنبه در مرکز نمایشگاهی باکو گشایش می یابد .
نزدیک به 200 شرکت از 20 کشور توانمندی های خود را در حوزه های ارتباطات، فن آوری های پیشرفته خود را در این نمایشگاه به نمایش می گذارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین