کد خبر: ۱۷۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳
یک فلوشیپ نازایی از موثرترین روشی که زنان مبتلا به سرطان می‌توانند به کمک آن صاحب فرزند شوند، خبر داد.
ناطقان: اشرف آل یاسین متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی، درباره روش‌های درمان ناباروری در ایران اظهار کرد: همه درمان‌های نازایی اعم از IVF (لقاح مصنوعی)، تخمک، اسپرم و جنین اهدایی، میکرواینجکشن، رحم کرایه‌ای و جنین فریز شده در کشور وجود دارند.

وی درباره اینکه چه افرادی می‌توانند از روش‌های حفظ باروری استفاده کنند، بیان کرد: روش‌های حفظ باروری برای زنانی که قصد دارند بارداری خود را به تاخیر بیندازند، زوج‌هایی که اکنون به هر علتی امکان فرزندآوری ندارند یا بیمارانی که دچار سرطان شده‌اند و به دنبال شیمی درمانی و رادیوتراپی هستند و ممکن است دیگر صاحب فرزند نشوند، انجام می‌شود.


این فلوشیپ نازایی افزود: برای اینکه زنان مبتلا به سرطان بتوانند در آینده باردار شوند، باید قبل از انجام شیمی درمانی در یک بازه زمانی ۲ تا چهار هفته‌ای به آنها دارو تزریق، سپس تخمکشان گرفته و فریز شود.


آل یاسین تاکید کرد: زمانی‌که یک مرد یا زن که در سنین باروری قرار دارد به مراکز آنکولوژی مراجعه می‌کند یکی از کار‌هایی که این مراکز انجام می‌دهد پیشنهاد دادن استفاده از روش‌های حفظ باروری برای چنین افراد است تا در آینده این شخص بتواند از ژن خودش صاحب فرزند شود.

میزان موفقیت روش تخمک یا جنین فریز شده چقدر است؟

وی تصریح کرد: روش تخمک یا جنین فریز شده حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اثربخشی دارد.


چه افرادی باید از رحم کرایه‌ای استفاده کنند؟

این فلوشیپ نازایی درباره اینکه چه افرادی باید از رحم کرایه‌ای استفاده کنند، گفت: زنانی که در سنین باروری هستند و قصد دارند صاحب فرزند شوند، ولی به علت ابتلا به بیماری زمینه‌ای پیشرفته مانند بیماری قلبی مادرزادی یا روماتیسم امکان تشدید عارضه آنها وجود دارد باید از رحم کرایه‌ای استفاده کنند.


آل یاسین اظهار کرد: زوج‌های نابارور برای رفع مشکلشان لازم است گاهی تا ۱۵ نوبت عمل IVF را انجام بدهند؛ در هر نوبت ۴۰ درصد احتمال اثربخشی وجود دارد.

وی درباره هزینه انجام روش IVF یا میکرواینجکشن یادآوری کرد: برخی بیمه‌ها یک تا ۲ نوبت IVF یا میکرواینجکشن را تحت پوشش قرار می‌دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین