کد خبر: ۱۷۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
به دلیل مه آلودگی هوای شهرستان ارومیه، برخی پروازهای روز گذشته و امروز صبح برخی شرکتهای هواپیمایی به مقصد ارومیه و بالعکس کنسل شد.
ناطقان: مهدی کریمی، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بررسی آخرین نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت سامانه بارشی در استان است که به تناوب تا اوایل هفته آینده سبب مه آلودگی و بارش باران خواهد بود.

وی با بیان اینکه هوای ارومیه ابری و مه آلود است، ادامه داد: این وضعیت تا اواخر هفته در استان نیز تداوم خواهد داشت.

کریمی با اشاره به اینکه دمای ارومیه بین 2 تا 7 درجه بالای صفر در نوسان است، افزود: در ارتفاعات نواحی سردسیر بارشها به شکل بارش برف خواهد بود.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز گفت: هوای ارومیه برای گروههای حساس ناسالم است.

موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر ارومیه شاخص غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر ۲.۵ میکرون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط( ناسالم برای گروه‌های حساس) است.

وی اظهار کرد: منواکسیدکربن:پاک(27)؛ازن: پاک (3)، دی اکسیدنیتروژن: پاک(35)، دی اکسیدگوگرد: پاک(20)، ذرات معلق کمتراز10میکرون: سالم(64) و ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون: (116) و ناسالم برای گروههای حساس اعلام شده است.

موسوی تصریح کرد: از این رو ضمن درخواست از شهروندان گرامی به خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به تشدید آلودگی هوا شود، از حمل و نقل عمومی استفاده شود و افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری نموده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین