کد خبر: ۱۷۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
حسنا جلیل امروز (چهارشنبه) کار خود را به عنوان معاون راهبرد و سیاست وزارت کشور افغانستان آغاز کرد.
ناطقان: حسنا جلیل نخستین زنی است که در این سمت گماشته شده است. او پیش از این به عنوان سرپرست «ریاست تحلیل، ارزیابی و سیاست» وزارت معادن و نفت افغانستان فعالیت می‌کرد.

او از دانشگاه آمریکایی افغانستان مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و تجارت دارد.

انتصاب او واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است. منتقدین او، خانم جلیل را برای این پست "جوان و بی‌تجربه" خوانده‌اند. آنها می‌گویند او تجربه نظامی ندارد و این سمت باید به یک نظامی سپرده می‌شد.

موافقان او اما از تعیین یک زن و یک جوان در این پست استقبال می‌کنند و می‌گویند، بسیاری از عالی‌ترین مقام‌های نظامی در عرصه نظامی تحصیل نکرده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی، شماری از زنان نیز انتقاد مخالفان او را "زن‌ستیزانه" خوانده‌اند؛ اما شماری دیگر گفته‌اند، بحث برابری جنسیتی نباید باعث چشم‌پوشی بر انتصاب‌های اشتباه دولت شود.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به این نظرات در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که در افغانستان زن‌ستیزی به فرهنگ تبدیل شده است و صرفاً طالبان مانع مشارکت زنان در قدرت نیست.

او نوشت: متأسفانه بعد از اعلام معاونت وزارت کشور، شاهد برخی واکنش‌ها در فضای مجازی هستیم. این واکنش‌ها نشان می‌دهد که هنوز برخی از هموطنان ظرفیت‌های عظیم خلق شده در بخش منابع بشری را در افغانستان درک نکرده‌اند. بهتر است زود قضاوت نکنیم!
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین