کد خبر: ۱۷۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
پس از هرس درختان در پایتخت برخی از شهروندان، متخصصان و اعضای شورای شهر به شهرداری تهران انتقاد کردند که هرس درختان زودتر از موعد و به شیوه نادرست انجام شده است.
ناطقان: احمدرضا محرابیان -استادیار اکولوژی گیاهی دانشگاه شهید بهشتی - دراین‌باره اظهار کرد: از نظر فیزیولوژیک زمان مناسب برای هرس درختان موقعی است که درخت در حالت خواب یا غیر فعال باشد. از این‌رو معمولا اواخر پاییز و اوایل زمستان زمان مناسبی برای هرس گونه‌های گیاهی است بنابراین شهرداری تهران زمان مناسبی را برای هرس درختان انتخاب کرده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه بر اساس آنچه که در سطح شهر مشاهده کرده‌ام، روش هرس کردن درختان پایتخت غیرمنطقی نبوده است، تصریح کرد: اگر از راس درختان آن‌ها را هرس و قطع کنیم رشد درخت متوقف می‌شود و به گیاه آسیب وارد می‌شود.

محرابیان با اشاره به اینکه شیوه هرس درختان بستگی به نوع گیاه و چگونگی رشد آن دارد، گفت: درختانی که به‌صورت قائم و عمودی رشد می‌کنند باید از شاخ و برگ‌های جانبی هرس شوند و اگر درخت حالت منشعب داشته باشد باید از قسمت‌های بالایی قطع و هرس شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برای عبور و مرور راحت خودروها در ایام سرد سال باید گونه‌هایی کاشته شوند که قابلیت هرس‌پذیری دارند، اظهار کرد: برخی گونه‌های درختی هرس‌پذیر نیستند اما گونه‌هایی مانند چنار، نارون و توت - که در تهران کاشته شده‌اند - قابلیت هرس‌پذیری دارند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین