کد خبر: ۱۷۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدرس انجمن ازدواج و خانواده کشور گفت: داشتن امکانات، دوست داشتن و اطلاعات نسبت به تربیت فرزند کاری می‌کند که زوج‌ها زندگی موفقی را به پیش ببرند.
ناطقان: «حسن رحمانی‌شمس» در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مسئولان مراکز مشاوره رفسنجان و شماری از روانشناسان اظهار کرد: کارگاهی که در رفسنجان برگزار کردیم سه روزه و 30 ساعت بوده و در رابطه با زوج درمانی بود و مباحثی که در آن مطرح شد تجزیه و تحلیل روابط زن و شوهر است.

وی افزود: بحث انتخاب همسر، روابط میان زن و شوهر و این‌که چگونه به کشمکش ممکن است منجر شود و این‌که چگونه می‌توان زندگی‌های آشفته را نجات داد از جمله موضوعات مطرح در این کارگاه‌ها بود.

عضو هیئت امنا و مسئول کمیته تألیف و ترجمه انجمن ازدواج کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم از بُعد روانشناختی صحبت کنیم خانواده‌ها باید یک استانداردی را داشته باشند مثلاً خانواده‌ای که می‌خواهد رشد کرده و موفق باشد باید امکانات مالی با توجه به شرایط زمان را داشته باشد.

رحمانی شمس ادامه داد: در کنار آن زن و شوهر باید همدیگر را دوست داشته باشند و نکته کلیدی و عامل سوم عنصر اطلاعات را در زندگی خود جاری کنند.

وی توضیح داد: فرد باید بداند چگونه زندگی زناشویی را به پیش ببرد و درک درستی از روابط زناشویی داشته باشد و تجزیه و تحلیل درستی از تعارض‌ها و عشق و انتخاب داشته باشد.

مدرس انجمن ازدواج و خانواده کشور خاطرنشان کرد: در عین حال وقتی ازدواج می‌کنیم خواه ناخواه می‌خواهیم صاحب فرزند شویم که داشتن اطلاعات درباره تربیت فرزند خیلی مهم است چون اگر زن و شوهر با هم روابط خوبی داشته باشند اما ندانند چگونه فرزندشان را تربیت کنند این فرزند می‌تواند زندگی را مختل و بهم بریزد.

رحمانی‌شمس یادآور شد: داشتن امکانات، دوست داشتن و اطلاعات نسبت به تربیت فرزند کاری می‌کند که زوج‌ها زندگی موفقی را به پیش ببرند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین