کد خبر: ۱۷۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
در حالیکه درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان تونسی در حوالی شهر "سیدی بوزید" رخ داده ریاست‌جمهوری این کشور وضعیت فوق‌العاده را تمدید کرد.
ناطقان: رسانه‌های محلی تونس اعلام کردند، درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان ساعاتی پس از آغاز آن به شکل محدود در برخی مناطق، مجددا شدت یافت.

به گزارش اسکای نیوز عربی، در این درگیری‌ها، معترضان لاستیک‌ها را آتش زده و به سمت نیروهای امنیتی سنگ و شیشه پرتاب کردند، این امر نیروهای امنیتی را به استفاده از گاز اشک آور وادار کرد که موجب زخمی شدن شماری از معترضان شد.

معترضان تونسی خواهان آزادی فعالان بازداشت شده هستند و مقامات این کشور نگرانند دامنه این تظاهرات به دیگر مناطق تونس کشیده شود.

شهر سیدی بوزید در حالی شاهد تدابیر امنیتی است که گروه‌های ناشناس متهم شده‌اند به اینکه گروه‌های جوانان را علیه حضور نیروهای امنیتی در این منطقه تحریک می‌کنند.

طبق گزارش اسکای نیوز، وضعیت فوق‌العاده در این کشور که از اواخر ۲۰۱۵ و پس از انفجار تروریستی علیه اتوبوس حامل نیروهای امنیتی اجرایی شده به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

در بیانیه ریاست جمهوری تونس آمده است که باجی قائد السبسی، رئیس جمهوری این کشور وضعیت فوق‌العاده در سراسر خاک این کشور را از  هفت دسامبر ۲۰۱۸ (فردا جمعه) الی پنجم ژانویه ۲۰۱۹ تمدید کرد.

تمدید وضعیت فوق‌العاده در تونس در سایه تنش سیاسی موجود در کشور به دلیل کشمکش‌های پیش از آغاز انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۹ است.

این تصمیم بعد از رایزنی السبسی با نخست وزیر و رئیس پارلمان در مورد مسائل امنیتی اتخاذ شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین