کد خبر: ۱۷۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
ارزش دلار آمریکا در بازار معاملات آسیایی روز پنجشنبه تحت‌ تاثیر افت شدید سود اوراق خزانه‌داری ایالات متحده و تشدید نگرانی‌ سرمایه‌گذاران در روند رشد اقتصاد جهانی، در برابر ین ژاپن کاهش یافت.
ناطقان: پس از آن‌که روز چهارشنبه بازار سهام جهانی که شامل بورس وال استریت و به دنبال آن بازار سهام‌های آسیایی می‌شود، تحت‌ تاثیر کاهش شدید سود اوراق خزانه‌داری آمریکا به شدت بر خود لرزید، نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد وقوع رکود اقتصادی و روند نزولی رشد اقتصاد جهانی نیز تشدید شد. همچنین افزایش تردیدها در مورد این‌که چین و آمریکا بتوانند در طول دوره صلح موقت خود، به توافقی برای حل‌ و فصل اختلافات تجاری دست پیدا کنند، به شدت بر روی بازارهای جهانی سهام و ارز تاثیر گذاشت به‌گونه‌ای که ارزش دلار آمریکا امروز با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۱۲.۷۲ ین رسید.

بازار ارز در روز پنجشنبه نیز تحت تاثیر دستگیری مدیر ارشد مالی شرکت چینی هواوی در کانادا به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا قرار گرفت که به گفته بسیاری از تحلیلگران می‌تواند جرقه‌ای برای شعله‌ور شدن آتش تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا باشد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، هم امروز ۱.۹ درصد سقوط کرد و نیکی ژاپن هم ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.

یوکیو ایشیزوکی، تحلیلگر ارشد بازارهای جهانی ارز در Daiwa Securities می‌گوید: به نظر می‌رسد تضعیف اوراق خزانه‌داری آمریکا دلار را همچنان در برابر ین ژاپن پایین نگه دارد که البته هنوز برای پیش‌بینی‌های آتی در خصوص احتمال سرمایه‌گذاری و تمایل معامله‌گران بازارهای جهانی ارز در ارزهای مهم دیگر بجز دلار آمریکا زود است.

طبق اعلام قبلی فدرال رزرو، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا قرار است در جریان نشستی که در تاریخ ۱۸ – ۱۹ دسامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود، نرخ بهره را افزایش دهد که البته بازار ارز بیشتر تحت‌ تاثیر تعداد دورهای افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ میلادی قرار خواهد گرفت که متعاقبا از سوی سخنگوی فدرال رزرو اعلام خواهد شد.

براساس گزارش رویترز، یورو نیز در بازار معاملات آسیایی روز پنجشنبه با ۰.۴ درصد کاهش در ۱۲۷.۸۷ ین ایستاد، دلار استرالیا با ۱ درصد کاهش به ۸۱.۴۵ ین رسید و  پوند انگلیس نیز با ۰.۵ درصد کاهش در ۱۴۳.۴۰ ین معامله شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین