کد خبر: ۱۷۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
وزیر مشاور در امور خارجه امارات بر استمرار فعالیت شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کرد و حل بحران قطر را منوط به تحقق شرایط آن دانست.
ناطقان: «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات می‌گوید که حل بحران قطر منوط به این است که علت بحران رفع شود.

قرقاش در صفحه توییتر خود نوشت: «اجلاس شورای همکاری خلیج (فارس) در ریاض و ریاست آتی عُمان بر این اجلاس نشانه آن است که این شورا با وجود بحران قطر، پایدار است و در زمینه‌های اقتصادی و ایجاد بازار مشترک موفق بوده است.»


این مقام اماراتی همچنین نوشت:« بحران سیاسی (قطر) بزودی پایان می‌یابد به شرط آنکه علت آن یعنی حمایت قطر از افراطی‌گری و مداخله در قضایای مربوط به ثبات منطقه برطرف شود».

«تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر رسما از جانب دولت عربستان سعودی برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس به عربستان سعودی دعوت شده است.

این نشست قرار است نُهم دسامبر (۱۸ آذر) به میزبانی عربستان برگزار شود.

چهار کشور عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین آذرماه ۱۳۹۶ با متهم کردن قطر به حمایت مالی از تروریسم و روابط نزدیک با ایران روابط خود را با این کشور قطع کردند.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا چند ماه پیش در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»،‌ همتای قطری خود تأکید کرد که «ترامپ خواهان دستیابی به حل نهایی بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس است؛ زیرا استمرار این بحران تنها به نفع ایران است.»

آمریکا بارها اعلام کرده است به دنبال ایجاد ناتوی عربی همانند سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جهت مقابله با ایران در منطقه است. با این حال، بحران قطر با چهار کشور مذکور مانع تشکیل و ایجاد این ناتو شده است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین