کد خبر: ۱۷۳۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
یک مقام مسئول گفت:با توجه به کاهش نرخ ارز، قیمت آجیل و خشکبار حداقل ۲۵ درصد در بازار کاهش یافته است.
ناطقان: محمد ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار از کاهش ۲۵ درصدی اقلام آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز در روز‌های اخیر، قیمت آجیل و خشکبار تحت تاثیر این موضوع حداقل ۲۵ درصد در بازار کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در اقلام آجیل و خشکبار برای شب یلدا وجود ندارد، افزود: علی رغم محدودیت واردات بادام زمینی و آفتابگردان، کمبودی در توزیع این اقلام برای شب یلدا نیست و در صورت ادامه روند محدودیت واردات برای شب عید دچار چالش خواهیم شد.

ارزانی ممقانی ادامه داد: با استمرار روند کاهش نرخ دلار، قیمت آجیل و خشکبار با روند نزولی در بازار روبرو خواهد شد چرا که یکی از عوامل گرانی اقلام خشکبار در ماه‌های اخیر موضوع صادرات و نوسان نرخ ارز بوده است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه تقاضای چندانی در بازار برای خرید آجیل و خشکبار وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت تمامی اقلام در ماه‌های اخیر و ثبات حقوق کارگری و کارمندی، تقاضای چندانی برای خرید آجیل و خشکبار به عنوان یکی از کالا‌های لوکس سبد خانوار نیست که انتظار می‌رود با ادامه روند کاهش نرخ ارز، مجددا رونق به این صنف بازگردد.

وی در پایان از کاهش ۳۰ هزارتومانی بادام هندی در بازار خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت واردات بادام هندی و قاچاق آن با ارز آزاد، قیمت این محصول دو تا سه برابر در بازار افزایش یافته بود که در چند روز اخیر با کاهش نرخ ارز، قیمت این محصول حداقل کیلویی ۳۰ هزار تومان افت داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین