کد خبر: ۱۷۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
نیک آیرز، جمهوری خواهی که به عنوان رئیس دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا خدمت می‌کند قصد دارد در پایان سال جاری میلادی از دولت خارج شود تا برای شعار آمریکا را دوباره با عظمت کنیم تلاش کند.
ناطقان: به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد داشت تا پایان ماه جاری میلادی زمانی که جان کلی، رئیس دفتر کنونی کاخ سفید پست خود را ترک می کند آیرز را رئیس دفتر جدید کاخ سفید معرفی کند اما وی نتوانست درباره دوره‌های خدمتش با ترامپ به توافق برسد.

به گفته فردی مطلع از وضعیت کنونی ، ترامپ از آیرز خواسته تا برای یک دوره بلند مدت متعهد به خدمت در این پست شود. اما آیرز ۳۶ ساله تمایل ندارد تا برای هیچ چیز به جز یک نقش موقت تعهد بدهد و تمایل خود را برای بازگشت به جورجیا ، ایالت زادگاهش به همراه همسر و فرزندانش بیان کرده است.  

آیرز در خصوص این مئسله در پستی در توئیتر نوشت: از دونالد ترامپ، مایک پنس، معاون رئیس جمهور و تمامی همکاران که به من افتخار داند تا در کاخ سفید به ملتم خدمت کنم تشکر میکنم. من در پایان سال جاری میلادی از پست خود کناره‌گیری خواهم کرد اما با تیم مربوط به شعار "آمریکا را دوباره با عظمت کنیم"  همکاری خواهم کرد تا این هدف را پیش ببریم.

این تصمیم غیر منتظره تلاش ترامپ برای پیدا کردن یک رئیس دفتر جدید را سخت تر می‌کند چرا که ترامپ چالش‌های سال ۲۰۱۹ را دارد؛ تحقیقات در رابطه با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی و همچنین اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان که می‌خواهند ترامپ را به چالش بکشند.

درحال حاضر گفته می‌شود که ترامپ قصد دارد رئیس دفتر جدید کاخ سفید از فهرستی متشکل از ۴ کاندیداتور انتخاب کند. مارک میدوز، رئیس درحال کناره‌گیری کمیته آزادی مجلس نمایندگان، مایک مولوانی، مدیر بودجه بندی کاخ سفید و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا جزو این فهرست هستند که در گزارشات رسانه‌ای نام آنها در میان گزینه‌های بالقوه دیگر ذکر شده است.

گزارشات دیگر حاکی از آن است که ترامپ ممکن است افرادی را از خارج از دولت برای این پست در نظر داشته باشد.

ترامپ اواخر روز یکشنبه در توییتی نوشت: من در روند مصاحبه با تعدادی افراد بسیار عالی برای پست ریاست دفتر کاخ سفید هستم. اخبار جعلی می گویند که این فرد بدون شک نیک آیرز  خواهد بود؛ فرد فوق العاده‌ای که همواره با برنامه ما برای با عظمت کردن مجدد آمریکا همکاری کرده است. اما به شما اعلام می‌کنم من تصمیم را در این خصوص به زودی اتخاذ میکنم.

ترامپ روز شنبه اعلام کرد: جان کلی تا پایان سال جاری میلادی از سمت خود به عنوان رئیس دفتر کنونی کاخ سفید کناره گیری خواهد کرد وبه ۱۷ ماه دوران خدمت خود پایان خواهد داد.

رئیس دفتر بعدی ترامپ سومین فردی است در سه سال گذشته در این پست قرار می‌گیرد؛ نشانه‌ای از میزان بالای تغییر در کارمندان کاخ سفید که ماهها است دولت را گرفتار یک سری مشکلات کرده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین