کد خبر: ۱۷۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
سرپرست سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی طی یک هفته دیگر بسته حمایتی خود را دریافت می کنند.
ناطقان: انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه کمیته کشوری هماهنگی مراکز ماده 16 (معتادان متجاهر) گفت: جلسه امروز چهار مصوبه داشت که یکی از آنها ایجاد 10 مرکز جامع صیانت، توانمندسازی و اجتماع پذیری معتادان متجاهر از سوی بسیج بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: براساس این مصوبه 10 مرکز با ظرفیت نگهداری چهار هزار معتاد متجاهر ایجاد خواهد شد که دو مرکز با ظرفیت دو هزار نفر در تهران و دو هزار نفر نیز در 8 استان کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همچنین براساس مصوبه این جلسه افرادی که می خواهند برای نگهداری معتادان متجاهر، مراکز نگهداری ایجاد کنند باید با دارا بودن شروط لازم، مجوز را از سازمان بهزیستی دریافت کنند و نسبت به استاندارد سازی مراکز اقدام کنند.

بندپی اظهار داشت: مصوبه دیگر جلسه امروز نظارت سازمان بهزیستی بر عملکرد این مراکز بود که براساس قانون باید بهزیستی نظارت کافی و فعالیت و نحوه نگهداری و درمان معتادان متجاهر در مراکز داشته باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: تمامی مراکز باید شرایط و ضوابط لازم را رعایت کنند در غیر این صورت مجوز آنها به مشکل برمی خورد و در نهایت لغو خواهد شد.

وی همچنین درمورد بسته حمایتی دولت گفت: قسمت اول ارائه بسته حمایتی که مربوط به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بود، به اتمام رسیده و همچنین کارکنان دولت که کمتر از سه میلیون تومان دریافت می کردند، بسته حمایتی دریافت می کردند و بیمه شدگان تأمین اجتماعی و مستمری بگیران طی هفته آینده این بسته را دریافت می کنند.

محسنی بندپی ادامه داد: سازمان هدفمندی یارانه ها، اعتبار مورد نیاز برای بسته حمایتی بیمه شدگان تأمین اجتماعی با حقوق کمتر از سه میلیون تومان را اختصاص داده و بسته حمایتی مستمری بگیران را نیز ما پرداخت می کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبار این امر داده شده و چنانچه همزمان با حقوق آنها باشد به طور میانگین 200 هزار تومان به حقوق مستمری بگیران اضافه می شود و اگر زودتر از حقوق، زمان پرداخت بود این بسته را جداگانه به حسابشان واریز می کنیم.

وی در خصوص افزایش 5.5 درصدی تعرفه‌ها در شش ماهه دوم تأکید کرد: براساس شورای عالی بیمه قرار شده تعرفه شش ماهه دوم بخش هایی مانند هتلینگ، حق‌العمل‌ها و تعرفه های پزشکی اورژانسی، 5.5 درصد افزایش پیدا کند که البته به مردم فشاری وارد نمی شود و سازمان های بیمه گر آن را تقبل کرده اند.

محسنی بندپی همچنین در مورد پرداخت مطالبات بیمارستان ها، تصریح کرد: قول داده ایم تا پایان آذرماه، مطالبات بیمارستان ها مربوط به سال 96 را حداقل 70 درصد تأمین کنیم.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین