کد خبر: ۱۷۳۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
صدها جاذبه گردشگری شهر پاریس که به سبب اعتراض‌های گسترده خیابانی تعطیل شده بود پس از فروکش موقتی ناآرامی‌ها بازگشایی شدند.
ناطقان: به نقل از تایم، پس از به اوج رسیدن درگیری‌های خیابانی میان معترضان موسوم به جلیقه‌زردها و نیروهای پلیس ضدشورش در روز شنبه در پاریس که به مجروح شدن ۷۱ نفر انجامید و بسیار از جاذبه‌های گردشگری شهر را به تعطیلی کشاند، این مکان‌های توریستی از برج ایفل و موزه لوور تا اوپرای پاریس مجددا بازگشایی شدند و مردم شهر در تلاشند دورباره جوی عادی در شهر حکمفرما کنند.

در چهارمین آخر هفته اعتراض‌های خیابانی در پاریس، پلیس علاوه بر مکان‌های گردشگری از بسیاری از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها بویژه در محدوده کاخ الیزه نیز خواسته بود تا فعالیت خود را متوقف کنند. 

بر اساس آمارهایی که سازمان جهانی گردشگری منتشر کرد، کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷ توانست با جذب ۸۹ میلیون گردشگر، جایگاه خود را در رتبه نخست پربازدیدترین کشورهای جهان حفظ کند و در این میان پاریس، پایتخت فرانسه بدون شک جذاب‌ترین مقصد گردشگری این کشور برای گردشگران خارجی است. پاریس سال گذشته با جذب ۱۷.۴۴ میلیون گردشگر پس از بانکوک و لندن در رتبه سوم پربازدیدترین شهرهای جهان قرار گرفت. 

بروز ناآرامی‌های اخیر آن هم در  ماه آخر سال میلادی که می‌تواند با اوج ورود توریست‌ها همراه باشد، صدمات مالی جدی  به صنعت گردشگری پاریس و در کل فرانسه وارد می‌کند. فرانسه که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به سبب حملات تروریستی دوران رکودی را عرصه گردشگری تجربه کرد بود، دوباره توانسته بود با جلب اعتماد و تامین امنیت  خود را در مدار رشد مثبت گردشگری قرار دهد. 

پیش از این پیش‌بینی می‌شد فرانسه در سال ۲۰۱۸ در مجموع از ۹۰ میلیون گردشگر میزبانی کند و این رقم تا سال ۲۰۲۰ نیز به ۱۰۰ میلیون برسد. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین