کد خبر: ۱۷۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 9۸-9۷ تا 17 آذرماه، 79.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 25.7 میلی‌متر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 210.6 درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.
ناطقان: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی در سه روز آینده در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است در این راستا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت روز سه‌شنبه و همچنین در روز چهارشنبه، در استان‌های اردبیل و گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما بین 6 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود، در همین مدت در منطقه شمال غرب وزش باد شدید خواهیم داشت.

اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب، بارش در این مناطق آغاز می‌شود.

در 24 ساعت آینده خلیج فارس مواج خواهد بود، همچنین آسمان بندرعباس صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ تدریجی سامانه کم فشار از اواسط وقت روز سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه بر روی استان‌های اردبیل و گیلان است بر این اساس برای این استان‌ها وزش باد شدید جنوبی و افزایش 6 تا 8 درجه ای دما پیش‌بینی می‌شود، از این رو به مسافران و گردشگران توصیه می شود، از روشن کردن آتش و رها کردن آن در جنگل‌ها خودداری کنند تا از خسارات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 7 درجه خواهد بود.

فردا بندر عباس با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر گرمترین مراکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 6 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 97-98 (مهر 97) تا 17 آذرماه 79.7 میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 25.7 میلیمتر بود، بنابراین تا این تاریخ بارش سال جاری 210.6 درصد بیشتر از سال زراعی گذشته ‌است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 45.1 میلیمتر بوده است که بارش سال جاری 76.9 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته یازدهم سال زراعی متعلق به منطقه مریوان استان کردستان 142.6 میلیمتر است.

میانگین گرمترین منطقه میناب در استان هرمزگان 32.2 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان منفی 9 درجه سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین