کد خبر: ۱۷۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
یک متخصص فک و صورت، گفت: متاسفانه امروزه افراد زیادی که دانش کافی در حوزه جراحی‌های زیبایی و درمانی ناحیه فک و صورت ندارد و فعالیت آنها غیر قانونی است، در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات می کنند.
ناطقان: پهلوان اظهار داشت: امروزه بیشترین گرایش برای انجام جراحی‌های زیبایی صورت بر روی محدوده بینی بوده و این مسئله متاثر از فاکتورهای مختلفی همچون مسائل فرهنگی، روان شناختی، جغرافیایی، مد، نیازهای فانکشنال و زیبایی حقیقی است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته در ایران، بیشترین تمایل برای انجام جراحی زیبایی صورت در ناحیه بینی بوده و سایر جراحی ها مثل جراحی پلک، فکین، چانه، گونه، لیفتینگ و روش های غیر تهاجمی جوانسازی صورت در رتبه های بعدی قرار دارند.

این جراح فک و صورت ادامه داد: جراحان فک و صورت، طیف وسیعی ازجراحی‌های مختلف درمانی صورت و دهان شامل بازسازی بافت های سخت و  نرم ناشی از افزایش سن ، درمان ضایعات و تومورها،  درمان عوارض جراحی های پیشین، درمان صدمات ناشی از تصادفات و سوانح ، درمان مفاصل فکی، درمان نقایص و ناهنجاریهای مادرزادی را نیز در کنار اعمال جراحی زیبایی ناحیه صورت انجام می‌دهند.

پهلوان بیان داشت: سایر زیر گروه های جراحی نیز بر اساس کوریکلوم‌های آموزشی خود می‌توانند نسبت به انجام جراحی درمانی و زیبایی در ناحیه صورت اقدام کنند که حدود و مرز آنها توسط آیین نامه های مصوب وزارت بهداشت تعیین گردیده است.

این جراح فک و صورت خاطرنشان کرد: درمان های جراحی ناهنجاری ها و مشکلات فکی از لحاظ زمانی بر ناهنجاری های حوزه ناحیه بینی اولویت داشته و باید به صورت معمول قبل از جراحی بینی مد نظر قرار بگیرد، چرا که از لحاظ زیبایی شناختی ناحیه صورت، رابطه بسیار مشخصی بین فکین و بینی وجود دارد و عدم توجه به این مسئله سبب نرسیدن به نتیجه مطلوب جراحی در هر دو حیطه خواهد شد.

پهلوان گفت: آگاه سازی بیماران در مورد منافع و عوارض جراحی‌های زیبایی بسیار ضرورت دارد. شیوع ناهنجاری های روان شناختی در میان متقاضیان برخی از زیرگروه های اعمال جراحی زیبایی از درصد بالاتری برخوردار است و با توجه به مشکلات عدیده قانونی و اجتماعی ناشی از عدم رضایت غیر وابسته به نتیجه اینگونه بیماران، توصیه به بررسی دقیق  روان شناختی و گاها مشاوره با متخصصین مربوطه قبل از هرگونه اقدام درمانی می گردد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین