کد خبر: ۱۷۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد: مصرف زیاد نمک می‌تواند خطر ابتلا به نوعی اختلال ریتمی قلب شایع را افزایش دهد.
ناطقان: فیبریلاسیون دهلیزی (A-fib) یا نامنظم شدن ضربان قلب می‌تواند به تشکیل لخته‌های خونی یا دیگر بیماری‌ها منجر شود. میلیون‌ها انسان در سراسر جهان به این عارضه دچار هستند که آنان را در معرض ابتلا به سکته مغزی و در مواردی به نارسایی قلبی قرار می‌دهد.

در این بررسی 716 مرد و زن میانسال در فنلاند برای مدت زمان 19 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. در زمان انجام این مطالعه 74 نفر از این افراد به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شدند.

به گفته محققان، افرادی که بیشترین میزان مصرف نمک را داشتند نسبت به افرادی که میزان کمتری نمک در رژیم غذایی‌شان وجود داشت بیشتر در معرض ابتلا به عارضه فیبریلاسیون دهلیزی هستند.

 محققان با در نظر گرفتن چندین فاکتور خطرزا از جمله سن، چربی، فشار خون و استعمال سیگار اظهار داشتند: مصرف نمک با خطر فزاینده ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی مرتبط است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین