کد خبر: ۱۷۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
سکه و طلا در بازار امروز نیز به روند کاهشی خود را ادامه داد به‌گونه‌ای که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر استان تهران هر عدد سکه تمام بهار طرح جدید به قیمت سه میلیون و ۵۷۰ هزار تومان معامله می‌شود.
ناطقان: قیمت سکه و طلا در بازار در این هفته روند کاهشی خود را ادامه داد و به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت بازار ارز و سکه این روند ادامه داشته باشد چرا که رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر استان تهران معتقد است که شیب زیاد کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای گذشته نشان دهنده‌ موفقیت در عملکرد دولتمردان برای کنترل بازار سکه و ارز است.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ در بازار امروز هر مثال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۳۴۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

وی با بیان این‌که قیمت انس جهانی نیز با کاهش ۵ دلاری به هزار و ۲۴۴ دلار رسیده است، افزود: قیمت سکه نیز رو به کاهش بوده است چرا که هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۵۷۰ هزار تومان و هر عدد سکه بهار آزادی سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا  و جواهر تهران اضافه کرد:‌ نیم سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. ربع سکه یک میلیون و ۳۵ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۶۴۰ هزار تومان قیمت دارد.

محمدولی تصریح کرد:‌ همه دولتمردان همچنین در تلاشند تا بازار طلا و ارز را کنترل کنند و ادامه‌دار بودن روند کاهشی این روند در بازار نشان می‌دهد که عملکرد آنها در این زمینه موفقیت آمیز بوده است و اگر برنامه‌های آنها اینگونه باشد که قیمت ارز و طلا به نرخ اصلی خودش که باید باشد، برسد روز به روز به قیمت‌های جهانی نزدیک‌تر می‌شویم و ارزانی‌ها ادامه‌دار خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که با توجه به راه‌اندازی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر آیا سایت‌های مشابه مسدود می‌شوند یا خیر، تصریح کرد: روز گذشته سایت اصلی و رسمی اتحادیه فروشندگان وسازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران راه‌اندازی شد و مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این بازار به این سایت مراجعه کنند و رسما اعلام می‌کنیم اگر سایتی تاکنون به اسم این اتحادیه شکل گرفته بود حدود پنج سال است که هیچ تعلقی به این اتحادیه ندارد و مردم برای اطلاعات بیشتر از بازار طلا و جواهر به سایت رسمی به نشانی estjt.ir مراجعه کنند چرا که نه تنها در این سایت هیچگونه خرید و فروشی نمی‌شود بلکه به شفاف‌سازی در بازار نیز کمک می‌کند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین