کد خبر: ۱۷۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲
روش‌های خانگی و طبیعی برای درمان ریزش موی خانم‌ها را در این مطلب بخوانید.
ناطقان: هر فرد می‌تواند حداقل ۱۰۰ تار مو در طول روز از دست بدهد. مو‌های از دست رفته توسط فولیکول پنهان در زیر سطح پوست جایگزین می‌شوند. خوشبختانه برای کاهش ریزش مو در خانم‌ها و افزایش سرعت رشد آن درمان‌های ساده‌ای وجود دارد. در ابتدا سعی کنید دور از مواد شیمیایی آسیب زننده باشید و سپس میزان مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش دهید. با افزایش سن میزان ریزش مو نیز افزایش می‌یابد و بعد از یائسگی این میزان زیاد می‌شود. در دوران بارداری و یا تا سه ماه بعد از وضع حمل میزان ریزش مو بیشتر از مواقع دیگر است. داشتن رژیم غذایی مناسب، مصرف پروتئین کافی این مشکل را کاهش و برطرف می‌کند.


از دیگر علل ریزش مو می‌توان به تروما، سیفلیس، تومورها، بیماری‌های تیروئید، عفونت‌ها اشاره کرد. افرادی که شیمی درمانی کرده اند، با مصرف دارو‌های خاص می‌توانند تا ۹۰ درصد موی خود را بازگردانند. کمبود ویتامین‌هایی همچون B۱۲، B۶، A، اسید فولیک، بیوتن، ویتامین C، مس، آهن و روی نیز موجب نازک شدن و ریزش مو می‌شود.

لیستی از مواردی که ریزش مو را کاهش می‌دهد به شرح زیر است:

مولتی ویتامین‌های قوی و روزانه، ویتامین B. کمپلکس حاوی ۱۰۰ میلی گرم ویتامین‌های گروه B.

مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم ویتامین C. دوبار در روز

مصرف ویتامین E. ۴۰۰ به طور روزانه

۵۰ میلی گرم آهن به طور روزانه

۵۰ میلی گرم زینک به همراه غذا

خانم‌ها در زمان رژیم غذایی و قاعدگی مقدار زیادی از ویتامین‌ها و آهن بدن را از دست می‌دهند. توصیه می‌کنیم در این زمان ۵۰ میلی گرم آهن را با ویتامین C. جوشان مصرف کنند، تا آهن سریع‌تر جذب شود.

نازک شدن تار مو نشانه جذب پایین مواد معدنی است؛ که ممکن است یکی از دلایل آن میزان نامناسب اسید معده باشد. باید حتما زیر نظر پزشک و پس از ازمایش مورد درمان قرار گیرید.

استفاده از ژل آلوئه ورا این مشکل را در بعضی افراد برطرف کرده است. به طوریکه هر شب قبل از خواب مقداری از ژل آلوئه ورا روی کف سر بمالید و صبح روز بعد مو‌های خود را بشوئید؛ و همچنین خوردن حدود دو قاشق ژل آلوئه ورا به طور روزانه ریزش مو را قطع می‌کند.

مخلوط ۵ قطره از عصاره گزنه و ده قطره از عصاره رزماری را روی کف سر ماساژ دهید و بگذارید حد اقل دو ساعت بماند و سپس دوش بگیرید. این عصاره نه تنها ریزش مو را قطع می‌کند، بلکه به بهبود رشد و سلامت مو کمک می‌کند.

همچنین استفاده از آرنیکا و روغن جوجوبا نیز موثر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین