کد خبر: ۱۷۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ثابت ماندن ارزش دلار آمریکا و صعود بازارهای سهام، اندکی کاهش یافت.
ناطقان: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۳.۹۱ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۹.۳ دلار رسید.  

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا-اقیانوسیه در شرکت OANDA، در معاملات روز جاری بر بازار طلا جو خنثی حاکم شده زیرا سرمایه‌گذاران از کاهش تنشهای تجاری میان آمریکا و چین اندکی آسودگی خاطر پیدا کرده‌اند. در این بین، دلار نیز حرکت چندانی نداشته است و این مسئله مانع جدی برای بالا رفتن قیمت طلاست که همچنان رابطه نزدیکی با این ارز دارد.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ، پس از این که شب گذشته از بالاترین رکورد یک ماه اخیر عقب نشینی کرد، در معاملات روز پنج شنبه در ۹۷.۰۶۹ واحد ایستاد.

در این بین، بازارهای سهام آسیا با نشانه‌های تسهیل تنشهای تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان و انتظارات برای افزایش اقدامات محرک اقتصادی چین، به پیشروی پرداختند.

با این حال تحلیلگران انتظار دارند ابهامات پیرامون روند افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و توافق بریگزیت همچنان از قیمت طلا پشتیبانی کند.

بر اساس گزارش رویترز، بازار انتظار ندارد بانک مرکزی آمریکا پس از افزایش نرخ‌های بهره در نشست دسامبر خود، نرخ‌ها را در سال ۲۰۱۹ بیش از یک بار افزایش دهد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده ۱۲۴۰ تا ۱۲۵۳ دلار حرکت خنثی دارد و اگر موفق شود از این محدوده خارج شود، جهت حرکت مشخصی پیدا خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۲۵۸.۹۰ دلار رسید. این فلز روز گذشته تا رکورد ۱۲۶۴.۲۵ دلار صعود کرده بود.

بزرگترین مصرف پالادیوم در دستگاه‌های کاهش آلودگی خودروها است و این فلز معمولا در تولید خودروهای بنزینی استفاده می‌شود و تا حدود یک سال پیش از پلاتین که برای خودروهای دیزلی مورد استفاده قرار می‌گرفت ارزان‌تر بود اما تغییر علاقه مصرف‌کنندگان از خودروهای دیزلی به بنزینی، تقاضا برای پالادیوم را افزایش داد.

طبق گزارش شرکت مشاوره "متالز فوکوس"، عرضه پالادیوم در سال ۲۰۱۸ برای دومین بار به بالاترین سطح در دهه جاری خواهد رسید اما تقاضا برای کاتالیست خودرو نیز قوی است و انتظار می‌رود به رکورد ۸.۵ میلیون اونس صعود کند. این شرکت کمبود عرضه ۱.۲ میلیون اونس پالادیوم را پیش‌بینی کرده است.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴.۷۵ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۸۰۰.۴۹ دلار معامله شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین