کد خبر: ۱۷۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
منابع خبری از کشته شدن دستکم ۱۱ نفر در جریان درگیری‌ با پلیس به دنبال بازداشت یکی از اعضای سابق گروه تروریستی «الشباب» خبر می‌دهند.
ناطقان: نیروهای پلیس سومالی روز پنجشنبه (دیروز) یک عضو سابق برجسته الشباب و نامزد تصدی منصب ریاست یکی از اقلیم‌های این کشور را بازداشت کردند که منجر به درگیری هواداران وی با پلیس شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیروهای پلیس «مختار روبو» عضو سابق الشباب را در منطقه تحت نفوذ این گروه تروریستی بازداشت کردند.

وزارت امنیت داخلی سومالی اعلام کرد که نیروهای امنیت، روبو را به دلیل انتقال عناصر افراطی و سلاح به شهر بیدوه مرکز اقلیم جنوب غربی سومالی بازداشت کرده‌اند.

روبو در این اقلیم برای تصدی ریاست آن نامزد شده بود و وزارت امنیت داخلی از وی خواسته است تا افکار تروریستی را کنار گذاشته و دولت فدرال سومالی را تأیید نماید.

وی که از برجسته‌ترین اعضای سابق الشباب و سخنگوی آن بود، در آگوست سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که خشونت را کنار گذاشته و دولت فدرال سومالی را به رسمیت می‌شناسد.

روز پنجشنبه سخنگوی روبو گفته بود که وی در حین بازداشت توسط نیروهای اتیوپایی وابسته به نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا در سومالی، مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین