کد خبر: ۱۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵
رئیس سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که به آمریکا سفر کرده، ایران را نه تنها پروژه‌ای هسته‌ای بلکه قدرت بزرگ منطقه‌ای در خاورمیانه توصیف کرد. خبرگزاری فارس: یک مقام اسرائیلی: ایران فقط یک قدرت هسته‌ای نیست؛ تهران یک قدرت بزرگ منطقه‌ای است
ناطقان:«هرتسی هالیفی» رئیس سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل گفت ایران فقط یک پروژه هسته‌ای نیست بلکه این کشور با افزایش نفوذش در میان کشورهایی که اسرائیل را احاطه کرده‌اند به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل می‌شود.

روزنامه لبنانی «الاخبار»، گزارش داد که هالیفی در میهمانی سازمان «دوستان ارتش اسرائیل در ایالات متحده» که در یکی از هتل‌های نیویورک برپا شده بود این اظهارات را مطرح کرده بود.

این اولین بار است که این مقام رژیم صهیونیستی بعد از عهده دار شدن ریاست سازمان اطلاعات جنگی اسرائیل به آمریکا سفر کرده است؛ این سفر با توجه به تنش‌هایی که اخیرا میان دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایجاد شده و گزارش‌هایی که حکایت از کشیده شدن اختلافات واشنگتن-تل‌آویو به مسائل امنیتی دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

به نظر می‌رسد این اظهارات هالیفی با سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا که نسبت به آنچه خطر نفوذ ایران در منطقه خوانده بود هشدار داده و رفع تحریم‌ها از ایران را مشروط به تغییر موضع این کشور نسبت به رژیم صهیونیستی دانسته بود همخوانی دارد.

در همین راستا رئیس سازمان اطلاعات جنگی اسرائیل گفت: وقتی در خانه‌ای زیبا زندگی می‌کنی که در چنین منطقه پیچیده‌ای قرار گرفته دلایل کافی برای دفاع از خود را نیز دارید.

وی با اشاره به سوریه ادامه داد که تحولات موجود در این کشور و عملیات‌هایی که صورت می‌گیرد اسرائیل را بر آن می‌دارد که در مرزهای شمالی خود [مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی] آمادگی کامل داشته باشد.

بر اساس این گزارش در همین نشست حدود 24 میلیون دلار برای «تأمین رفاه سربازان اسرائیلی» جمع آوری شده است.

پایگاه خبری «اسرائیل دیفنس»، پیشتر در واکنش به این سفر گفته بود سفر شخصی مانند هالیفی به ایالات متحده نشان می‌دهد بر خلاف گزارش‌های رسانه‌ای درباره اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل بر سر پرونده هسته‌ای ایران به نظر می‌رسد همکاری‌های امنیتی و نظامی میان واشنگتن و تل‌آویو همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین