کد خبر: ۱۷۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۵
یک متخصص گوارش و کبد درباره شب یلدا و خواص بی نظیر خوراکی‌های مورد استفاده در این شب بلند توضیحاتی داد.
ناطقان: روز‌ها می‌گذرد و به بلندترین شب سال نزدیک می‌شویم، در این روز که به شب یلدا معروف است خانواده‌ها به رسم کهن در خانه بزرگ خانواده جمع شده و ثانیه ثانیه این شب را با خاطرات خوب و خوش در کنار بزرگترهاى فامیل مى گذرانند؛ طولانى‌ترین شبى که رسم و رسومى مختلف و البته خاص دارد.

یلدا یک سنت باستانی است؛ ایرانیان چند هزار سال است که آخرین شب پاییز را که بلندترین و تاریک‌ترین شب سال است را تا سپیده دم بیدار می‌مانند و در کنار یکدیگر این سنت باستانی را جشن می‌گیرند، تا تاریکی و سردی روحیه آن‌ها را ضعیف نکند و زمستان را به خوبی پشت سر بگذارنند.

در این جشن اقوام با مصرف انواع خوراکى‌ها که هر کدام خواص بسیار زیادى دارند، شب را در کنار یکدیگر صبح می‌کنند.

از خواص کدوحلوایى چه مى دانید؟

ترانه محمدى متخصص گوارش و کبد، درباره خواص کدوحلوایى و فواید آن برای گوارش، اظهار کرد: کدوحلوایى گیاهى با خاصیت فراوان است؛ ایرانیان از زمان هاى قدیم این گیاه را در سبد غذایى خود جاى داده اند و از خواص آن بهره می‌برند.

این متخصص گوارش و کبد بیان کرد: شب یلدا یکى از طولانى‌ترین شب هاى سال است که افراد انواع میوه و آجیل را مصرف می‌کنند؛ کدوحلوایى یکى از بهترین میوه هایى است که می‌توان از آن در زمستان بهره برد چرا که این میوه به دلیل بافت نرمى که دارد براى درمان بسیارى بیماری‌ها کاربرد دارد، همچنین از موادی تشکیل شده است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.


گیاهى که شما را زیبا می‌کند

محمدى با اشاره به اینکه کدو حلوایى براى درمان بسیارى از بیمارى‌ها کاربرد دارد، گفت: کدو حلوایی یکی از نیروگاه‌های تولید ریزمغذی‌های حیات بخش در طبیعت است که با بیش از صد‌ها ماده مغذى و شفابخش می‌تواند بسیاری بیماری‌ها در بدن از بین ببرد و سیستم ایمنی را تقویت کند، این مواد مغذی برای بدن بسیار مفید و اگر بدن دچار این کمبودها شود مشکلات زیادی برای فرد به وجود خواهد آمد،  همچنین برای حفظ زیبایی کاربردهاى بسیارى دارد.

وى با تاکید بر اینکه کدو حوایی با داشتن غنی‌ترین ریزمغذی ها، مجهز به سلاح‌هایی موثر برای مقابله با بیماری‌هاست، ادامه داد: کدو حلوایی به دلیل داشتن مقادیر بالای کاروتنوئید ۳۰ درصد از بروز تمام انواع سرطان‌ها پیشگیری می‌کند، سرطان بیماری است که اگر سراغ فرد آید ممکن است زندگی او را دچار مشکلات زیادی کند و حتی منجر به مرگ خواهد شد، از این رو توصیه می‌شود برای پیشگیری از این بیماری اقداماتی انجام شود.


کدو حلوایى؛ محافظ پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش

این متخصص گوارش و کبد با بیان اینکه کدو حلوایی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتاکاروتن براى پوست مفید است، افزود: بتاکارون در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ مثل هویچ و کدو به وفور یافت می‌شود، همچنین از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می‌کند و مصرف عصاره آن به طور روزانه حتی تاثیر محافظتى کرم ضدآفتاب را افزایش می‌دهد.



محمدى درباره خواص کدوحلواى، گفت: کدو حلوایی ادرار آور و تب بر است همچنین سینه را نرم و اخلاط و سرفه را آسان می‌کند؛ علاوه بر این کدو برای درمان قولنج مفید است؛ علاوه بر این این گیاه خوشمزه مغز را تقویت می‌کند، روغن تخم کدو برای تسکین درد مفاصل بسیار مفید است علاوه بر این خوردن کدو باعث تجدید قوای جسمی و روحی بدن و موجب استحکام بافت‌های بدن می‌شود.
با کدوحلوایى سنگینى معده را درمان کنید

وى با اشاره به اینکه کدوحلوایى برای مبتلایان به سنگینی معده و اسهال مفید است، گفت: گوشت کدو را تکه تکه کنید و در یک لیتر آنقدر بجوشانید تا نصف آب بخار شود و پس از صاف کردن آب آن را بگیرید و با مقداری شکر آن را شیرین و هر وقت مایل بودید آن را مصرف کنید، آب کدویی که به این صورت به دست می‌آید برای تسکین درد بواسیر مفید است.

این متخصص گوارش و کبد یادآورى کرد: مصرف کدو حلوایی با سبزی‌هایی مانند کلم برگ قرمز، قارچ و گوجه فرنگى به دلیل خاصیت کاهش چربى خون و دارا بودن آنتی اکسیدان فراوان، برای کسانی که سابقه بیماری قلبی دارند، توصیه می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین