کد خبر: ۱۷۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۰
یک متخصص اطفال گفت: خوردن صبحانه در تقویت سیستم ایمنی کودک بسیار موثر است و حتما باید در وعده‌های فرزند شما باشد.
ناطقان: علی محتشمی متخصص اطفال، اظهار کرد: به جای خرید محصولات صنعتی که اغلب با مواد نگه‌دارنده همراه هستند، خودتان دست به کار شوید، هیچ چیز برای کودک شما جای یک پنکیک خانگی را نمی‌گیرد؛ مخلوط آرد، تخم‌مرغ و شیر هنگام سرخ شدن در تابه، بویی خوشایند دارد که اشتهای هر کسی را باز می‌کند، چه بهتر که روی آن عسل، شیره انگور یا میوه‌های فصل بریزید تا بچه‌ها این صبحانه مقوی را با لذت بیشتری بخورند.

این متخصص اطفال با اشاره به اینکه سالاد میوه‌های تازه با عسل برای صبحانه کودک مفید است، گفت: پیشنهاد می‌شود روی میز صبحانه‌تان همیشه یک بشقاب میوه پوست‌کنده کنار بگذارید، این کار، خوردن میوه را برای بچه‌ها راحت‌تر می‌کند و توجه‌شان جلب خواهد شد، علاوه بر آن، شما با درست کردن یک سالاد میوه می‌توانید مخلوطی از ویتامین‌ها را در یک کاسه جمع کنید و در آخر اینکه شربت پرتقال، آلبالو یا عسل می‌تواند طعمی تازه‌ به سالاد میوه شما اضافه کند.

محتشمی با بیان اینکه تست وانیلی فرانسوی یکی از گزینه‌های مناسب برای صبحانه کودک است، بیان کرد: این نان یک گزینه ساده و هیجان‌انگیز برای یک صبحانه خوشمزه و سالم است، کافی است در حین دیگر کارهایتان، نان تست را به 30ثانیه در مخلوطی از دو عدد تخم‌مرغ، نصف لیوان شیر، کمی وانیل و شکر نگه دارید، بعد از آن کف یک تابه را چرب کنید و نان‌ها را در آن سرخ کنید تا طلایی شوند، در آخر پودر خوشبوی دارچین و عسل را فراموش نکنید.

وی سیب پخته با دارچین خامه گردو را یکی دیگر از گزینه‌های مفید برای صبحانه دانست، گفت: کافی است از شب قبل چند سیب قرمز را پوست کنده و بگذارید خیلی آرام نیم‌پز شوند؛ قبل از سرو صبحانه، سیب‌های پخته را در ظرف بریزید و با یک قاشق خامه، دو عدد گردو، عسل و کمی پودر دارچین تزئین کنید، بدون شک طعم و عطر مطبوع این صبحانه از فکرتان بیرون نمی‌رود.


این متخصص اطفال با اشاره به اینکه مادران باید در صبحانه کودک عدسی با تکه‌های سیب زمینی را جای دهند، یادآوری کرد: این صبحانه مقوی را حتما در برنامه‌ خود بگنجانید، برای روزهای بارانی، یک صبحانه داغ می‌تواند حال‌ شما را دگرگون کند، به یاد داشته باشید که عدس‌ها باید خوب نرم شوند و در آخر کمی آبلیمو چاشنی کار کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین