کد خبر: ۱۷۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
قیمت در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به 60.28 دلار کاهش یافت و طی هفته گذشته افت 2.3 درصدی را ثبت کرد.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت نفت حدود 2 درصد از ارزش خود را در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی از دست داد.

از عوامل این کاهش، افت بازارهای بورس آمریکا و آمارهای ضعیف اقتصادی از چین که نشان از تقاضای کمتر برای سوخت در این کشور به عنوان بزرگ ترین واردکننده سوخت جهان دارد.

هر بشکه نفت برنت با 1.17 دلار کاهش 60.28 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.38 دلار کاهش 51.20 دلار معامله شد.

نفت برنت طی هفته گذشته 2.3 درصد و نفت خام آمریکا نزدیک به 2.7 درصد از ارزش خود را از دست داد.

جیم ریتربوش، رویس موسسه ریتربوش در یادداشتی نوشت: «بازارهای نفتی همواره نسبت به فروش شدید در بازارهای اوراق قرضه به ویژه زمانی‌که با تقویت دلار همراه شود، آسیب‌پذیر هستند و این موارد در معاملات روز جمعه رخ داد.»

ارزش بازارهای بورس آمریکا به میزان گسترده‌ای افت کرد. در عین حال، خرده‌فروشی در چین، کندترین رشد از سال 2003 تاکنون را در ماه نوامبر ثبت کرد و تولیدات صنعتی در 3 سال گذشته کمترین رشد را تجربه کرد.

اندرو لیپو، تحلیلگر بازار گفت: «با انتظار آمارهای ضعیف اقتصادی از چین که یک شبه اشتیاق برای رشد تقاضای خوب برای نفت را فروخواباند، قیمت نفت تحت فشار قرار گرفت.»

شرکت بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد شرکت‌های انرژی آمریکا در هفته منتهی به 14 دسامبر 4 دکل نفتی را خاموش کردند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین