کد خبر: ۱۷۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
گوشت قرمز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که برای داشتن رژیم سالم و متعادل ضروری هستند. با این حال، در سال های اخیر، مطالعات نشان می دهند که مصرف گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری ها را افزایش دهد.
ناطقان: گوشت قرمز برای بسیاری از خانوارها، به عنوان یک غذای اصلی محسوب می شود که بصورت روزانه مصرف می کنند.

اما چرا بسیاری از افراد مصرف گوشت قرمز را قطع می کنند؟ به نظر می رسد که افراد زیادی غذاهای گیاهی را بر محصولات گوشتی ترجیح می دهند، زیرا معتقدند که آنها سالم تر هستند.

بر اساس مطالعلت انجام شده می توان کفت که یک رژیم گیاهی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۶۲ درصد کاهش دهد و همچنین خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی را نیز کاهش می دهد.

در اکتبر ۲۰۱۵، سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارشی را منتشر کرد که از آن می توان نتیجه گرفت که مصرف گوشت قرمز می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. علاوه بر این WHO نتیجه گرفت که مصرف گوشت فرآوری شده باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود.

مصرف قرص گوشت قرمز می تواند سبب خطر نارسایی کلیه شود. در نارسایی کلیه، کلیه ها قادر به فیلتر کردن مواد زائد و آب از خون نیستند. دیابت و فشار خون بالا یکی از شایعترین علل نارسایی کلیه هستند، اما مصرف گوشت قرمز نیز ممکن است یک عامل خطر باشد.

یک رژیم ناسالم، دارای چربی اشباع و کلسترول بالا، در واقع یک عامل خطر شناخته شده برای بیماری های قلبی است. مصرف زیاد گوشت قرمز در این دسته قرار دارد که خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد.





منبع: سلامت نیوز
برچسب ها: گوشت قرمز ، مفید ، مضر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین