کد خبر: ۱۷۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
آنفلوآنزای معده به سرعت زندگی روزمره شما را تحت تاثیر منفی قرار می دهد. این نوع آنفلوآنزا با علائم اولیه از جمله لرز، تب و حالت تهوع همراه است و به استفراغ، اسهال، و دردهای شدید می انجامد.
ناطقان: هیچ درمانی برای آنفلوآنزای معده وجود ندارد و این بیماری باید دوره خود را طی کند. با این حال ساده ترین گام ها برای کاهش علائم این بیماری شایع پیشنهاد شده اند:

مقدار زیادی آب بنوشید: مصرف مایعات به دلیل استفراغ و اسهال ناشی از این بیماری، بسیار مهم است. اگر شما در معرض کاهش مایعات بدن هستید، در کنار آب، می توانید انوواع خاصی از چای مانند چای زنجبیل، چای نعناع و ... را مصرف کنید. از نوشیدن چای حاوی کافئین و یا قهوه به شدت اجتناب کنید.

مراقب رژیم غذایی تان باشید: در رژیم غذایی فرد مبتلا به آنفلوآنزای معده باید مقادیر زیادی موز، برنج، سیب زمینی و نان تست باشد. این چهار نوع غذا به راحتی قابل هضم و حاوی کربوهیدرات هایی هستند که به فرد بیمار انرژی میدهند. شما بعد از استفراغ و اسهال ناشی از آنفلوآنزای معده مقادیر زیادی از پتاسیم بدن را از دست می دهید و موز بهترین راه برای بازگرداندن این ماده مغذی به بدن است. برنج سفید نیز یک نوع کربوهیدرات آسان است و که بازگرداندن انرژی به بدن کمک می کند. نان تست گندم نیز برای سیستم گوارش مفید بوده و راحت هضم می شود. سیب زمینی حاوی پکتین است و به کاهش اسهال کمک می کند. توجه داشته باشید که در هنگام ابتلا به آنفلوآنزای معده از مصرف لبنیات پرچرب، سس گوجه فرنگی، روغن، ادویه جات و ترشی جات اجتناب کنید.

به اندازه کافی استراحت کنید: هنگامی که مبتلا به آنفلوآنزای معده هستید، بدن شما نیاز به استراحت کافی برای جلوگیری از ورود عفونت دارد. شما باید به اندازه کافی بخوابید و فعالیت های معمول در روز را کاهش دهید تا از عفونت و آسیب در سطح سلولی جلوگیری کنید.

با احتیاط دارو بخورید: آنفلوآنزای معده را نمی توان با دارو درمان کرد و آنتی بیوتیک ها نیز به رفع ویروس مقصر این بیماری کمکی نمی کنند. شما می توانید از داروهای ضد درد و تب مانند ایبوپروفن استفاده کنید البته تا زمانی که باعث ایجاد اختلال در معده نشوند. اگر مبتلا به بیماری کبدی نیستید، از استامینوفن نیز می توانید استفاده کنید. این دارو نسبت به ایبوپروفن عوارض جانبی کمتری دارد. اگر به دنبال رفع علائم تهوع و اسهال هستید، پزشک تان داروهایی مانند پرومتازین و پروکلوپرازین را ممکن است برای تان تجویز کند.

علل آنفلوآنزای معده: آنفلوآنزای معده معمولا توسط تعداد زیادی از ویروس های مختلف ایجاد می شود که می توانند به سیستم گوارشی شما حمله کنند. در واقع ویروس آنفلوآنزای فصلی مقصر این بیماری نیست! اغلب باکتری های موجود در آب آلوده یا مواد غذایی نیمه پخت یا خام در محیط غیر بهداشتی نیز عامل این بیماری هستند.

شما باید برای پیشگیری از این بیماری در صورت امکان:

به جای شستن ظروف با دست، از ماشین ظرف شویی استفاده کنید.
به جای استفاده از محلول های ضد عفونی کننده، از آب و صابون برای شستن دست ها استفاده کنید.
تمام سطوح خانه را با اسپری ضد  عفونی کننده پاک نمایید و مطمئن باشید که لباس ها و ملحفه ها شستشو داده شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین