کد خبر: ۱۷۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
تنها گفت: در هشت ماه امسال، لاستیک بایاس خودرو‌های سنگین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش تولید داشته، اما سودجویان با خرید و فروش‌های صوری، قیمت این کالا را بالا برده و یا لاستیک را احتکار کردند.
ناطقان: به نقل از صدا و سیما مصطفی تنها تصریح کرد: در هشت ماه امسال ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن لاستیک بایاس در کشور تولید و بین استان‌ها با نظارت ستاد تنظیم بازار توزیع شد درحالیکه در مدت مشابه سال قبل ۲۴ هزار و ۷۰۰ تن لاستیک از نوع بایاس تولید شده بود.

وی افزود: در حالت معمول، دو سوم لاستیک خودرو‌های سنگین از طریق تولیدات داخلی و یک سوم از طریق واردات تامین می‌شود، اما امسال و از اواخر بهار، بدلیل برخی مسایل در عرصه بین المللی، در تامین به موقع مواد اولیه کارخانجات و دربرخی مواقع واردات به موقع لاستیک ناهماهنگی بوجود آمد که فرصت طلبان از این فضا سوء استفاده کردند.

تنها افزود: ظرفیت منصوبه تولید لاستیک بایاس خودرو‌های سنگین در کشور بسیار بیشتر است، اما به دلایلی این ظرفیت استحصال نشده است و حتی با توجه به افزایش ده درصدی تولید، برای توزیع این محصول در بازار مشکلاتی وجود داشت که سبب ایجاد بازار سیاه شد.

سخنگوی انجمن تایر افزود: هم اکنون امکان احتکار لاستیک در حجم زیاد، بخاطر نظارت دقیق ستاد تنظیم بازار از بین رفته و این ستاد بصورت مداوم آمار تولید و توزیع را کنترل کرده و به تولید کنندگان و وارد کنندگان طبق نیاز سنجی‌های بازار، اطلاع می‌دهد که چه تعداد لاستیک را در کدام استان توزیع کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین