کد خبر: ۱۷۴۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
منابع محلی در سوریه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در بازاری در مرکز شهر کرد نشین "عفرین" سوریه خبر دادند که تحت کنترل ارتش ترکیه قرار دارد.
ناطقان: به نقل از المیادین، منابعی در سوریه اعلام کردند که امروز (یکشنبه) در ورودی بازار "الهال" در مرکز شهر عفرین در حومه شمالی حلب یک خودروی بمب‌گذاری شده منفجر شد که طبق نتایج اولیه آن دست کم هشت تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند که جراحت برخی از آن‌ها وخیم است.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی را منتشر کردند که آثار یک انفجار مهیب را نشان می‌داد.

ترکیه در عملیات نظامی موسوم به "شاخه زیتون" در ژانویه گذشته توانست پس از چند ماه جنگ شدید با کردها این شهر کردنشین واقع در استان حلب را به کنترل خود درآورد. اکنون همپیمانان عرب سوری ترکیه در این شهر مستقر هستند.

به گفته سازمان ملل عملیات ترکیه و گروه‌های شورشی برای تصرف عفرین نیمی از ساکنان آن را که به 320 هزار تن می‌رسید مجبور به فرار کرده که تعداد زیادی از آنها هنوز نتوانسته‌اند به منازلشان باز گردند.

از زمان سیطره گروه‌های شورشی مورد حمایت آنکارا بر عفرین، این شهر شاهد تنش امنیتی است و ساکنان می‌گویند که تنها در صورت لزوم از منازلشان خارج می‌شوند. 

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین