کد خبر: ۱۷۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
کره شمالی امروز (یکشنبه) دولت آمریکا را به خاطر افزایش تحریم‌ها و فشار بر این کشور محکوم کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، کره شمالی همچنین نسبت به بازگشت به تبادل آتش هشدار داد و گفت که خلع سلاح کره شمالی برای همیشه متوقف خواهد شد.

این اظهارنظر از سوی کره شمالی در واکنش به اعلام خبر روز دوشنبه درباره اعمال تحریم علیه سه مقام کره شمالی از سوی آمریکا بوده که شامل معاون ارشد کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی به اتهام نقض حقوق بشر است.

خلع سلاح اتمی کره شمالی از زمان دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و رهبری کره شمالی در ژوئن در سنگاپور پیشرفت زیادی نداشته است.

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن اقدامات تحریمی را نه تنها علیه کمپانی‌ها، افراد و کشتی‌های این کشور بلکه علیه روسیه، چین و سایر کشورهای ثالث اعمال کرده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است:‌ اگر دولت آمریکا بر این باور است که افزایش تحریم‌ها و فشارها بر کره شمالی باعث می‌شود تا پیونگ یانگ دست از تسلیحات اتمی خود بردارد، این یک محاسبه نادرست است و تنها باعث می‌شود تا راه برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره برای همیشه بسته شود و این به نفع هیچکس نیست.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین