کد خبر: ۱۷۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با اشاره به ضرورت تکمیل خطوط متروی تهران- پرند در راستای ارائه خدمات به شهروندان، گفت: افزایش سرعت اجرایی در فاز 3 متروی تهران- پرند با طول 19 کیلومتر در اولویت فعالیت‌های ما قرار دارد.
ناطقان: علی امام با بیان اینکه خط متروی تهران - پرند شبکه متروی تهران را به فرودگاه امام خمینی ( ره ) و شهر پرند متصل می کند، گفت:  فاز اول آن تا  شهر آفتاب و همچنین فاز دوم  تا فرودگاه امام ( ره) به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه فاز سوم این مجموعه به طول 19 کیلومتر در حال اجرا است، افزود: بخش ساختمانی این فاز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و یکی از لاین‌های آن تا نزدیکی پرند ریل گذاری شده است.

امام با تاکید بر اینکه به محض تامین اعتبار، عملیات اجرایی فاز 3 به سرعت انجام خواهد شد، تصریح کرد: زمان بندی پیش بینی شده 12 ماهه بوده است تا شهروندان پرند و شهرهای اطراف بتوانند در ابتدای زمستان سال آینده بامترو به اقصی نقاط تهران دسترسی داشته باشند.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) با بیان اینکه به هیچ وجه قرار نیست خط پرند تعطیل شده و یا تکمیل آن به وزارت راه و شهر سازی سپرده شود، گفت: متاسفانه به دلیل عدم تخصیص کافی وبه موقع اعتبارات لازم ، فعالیت در فاز 3 اندکی به کندی پیش رفت.

به گفته امام، تلاش برای جذب حمایت دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه ( گروه امور راه و ترابری ) ، وزارت راه شهر سازی( شرکت عمران شهرهای جدید )، استانداری تهران ( معاونت امور عمرانی) ، نماینده  مجلس شورای اسلامی و همچنین شهرداری تهران ( شرکت مترو ) در حال انجام است .

وی ادامه داد: طی جلسات مشترک؛ توافق نامه هایی به امضا رسیده است تا به موازات تخصیص بودجه به صورت  نقد و یا اسناد اوراق دولتی ، شرکت عمران پرند به نیابت از وزارت راه و شهر سازی از محل تغییر کاربری وتهاتر زمین های موجود درشهر پرند جهت تامین مالی بخشی از بودجه تا 150میلیارد تومان در اختیار پیمانکار پروژه قرار دهد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو)، امام بیان کرد: مقدمات و کارهای قانونی مربوطه در حال انجام است و به زودی با اولین پرداخت عملیات اجرایی سرعت  گرفته  و مردم منطقه شاهد سرعت بالا در تکمیل این خط خواهند بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین