کد خبر: ۱۷۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پی افزایش آلاینده‌های هوا در شهر تهران اطلاعیه صادر کرد.
ناطقان: مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در پی افزایش آلاینده‌های هوا در شهر تهران اطلاعیه داد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت ۱۱ روز یکشنبه مورخ 97/09/25 متوسط شاخص کیفیت هوای در ۲۴ ساعت گذشته در تمامی ایستگاه‌های شهر تهران ۹۶ و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول قرار داشت. لازم به توضیح است کیفیت هوا در ایستگاه فرمانداری شهرری-منطقه ۲۰ (۱۵۳) در شرایط ناسالم بود.

همچنین نظر به اطلاعیه شماره ۴۱ ارسالی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ایجاد شرایط پایداری جوی و سکون نسبی هوا و پتانسیل افزایش و انباشت آلاینده‌های هوا تا پایان روز دوشنبه مورخ 97/09/26، احتمال ورود به شرایط ناسالم در شهر تهران وجود خواهد داشت، اما این شرایط استمرار نداشته و در پایان روز دوشنبه با ناپایداری هوا از شدت آلایند‌ها کاسته خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود، روز دوشنبه مورخ 97/09/26 موارد ذیل رعایت شود:

۱- مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن.
۲- کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز.
۳- خودداری از خروج غیرضروری از منزل.
۴- رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی (آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضا‌های مسکونی، تجاری و اداری.
۵- کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی.
۶- دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها.
۷- آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت بدنی توسط اداره کل آموزش و پرورش.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین