کد خبر: ۱۷۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
جدیدترین نظرسنجی‌ها در فرانسه که ملتهب از اعتراض‌های مردمی ‌است، از ادامه کاهش مقبولیت رئیس جمهور این کشور حکایت دارد.
ناطقان: به دنبال یک ماه اعتراض‌های مردمی در فرانسه، انتشار نتایج نظرسنجی‌های جدید در یکشنبه در حالی از کاهش محبوبیت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور حکایت دارد که تحلیلگران عنوان می‌کنند او مجبور به تغییر روش حکومتداری خواهد بود.

به نوشته روزنامه «گاردین» نظرسنجی صورت گرفته توسط موسسه «ایفوپ» که در نشریه «جورنال دی مانچ» منتشر شد، از کاهش میزان محبوبیت ۲ درصدی ماکرون در ماه گذشته حکایت دارد، به طوری‌که محبوبیت وی اینک به ۲۳ درصد رسیده است. در این نظرسنجی نسبت افراد «بسیار ناراضی» از عملکرد ماکرون با افزایش ۶ درصدی، به ۴۵ درصد رسیده است.

این در حالی است که نظرسنجی مشابهی که چهارشنبه گذشته توسط موسسه «ایپسوس»، انجام گرفت نشان داد تنها تقریبا ۲۰ درصد پرسش‌شوندگان از ریاست جمهوری ماکرون خرسند بودند که البته در این زمینه نیز آمار مقبولیت وی با کاهش ۶ درصدی، به پایین‌ترین حد در تاریخ نظرسنجی‌های این موسسه در دولت ماکرون رسید.

«هرو لبراسا» جامعه شناس کارکشته شاغل در دانشکده علوم اجتماعی (EHESS) در این زمینه گفت که تظاهرات‌های هفته‌های اخیر عمق بی‌علاقگی به شخصیت ماکرون و شیوه حکومتداری او که منتقدان آن را متکبرانه و بسیار غیرصمیمی می‌بینند را نشان داد.

نظرسنجی‌های صورت‌گرفته در فرانسه نشان می‌دهد بخش بزرگی از مردم فرانسه از اعتراض‌های موسوم به «جلیقه زردها» که در ابتدا بابت اعمال مالیات بر بهای سوخت بود و سپس به اعتراض‌های گسترده‌تر علیه ماکرون مبدل شد، حمایت کردند.


گوشه‌ای از اعتراض‌های مردمی در فرانسه

اعتراض‌های مردمی در فرانسه که از چهار هفته پیش شروع شده، با وجود عقب نشینی رئیس‌جمهور این کشور از گران کردن بنزین و تعلیق طرح گرانی آن، کمابیش ادامه دارد. در جریان این اعتراضات چند هزار نفر بازداشت و ده‌ها تن زخمی شده‌اند.

به نوشته  گاردین، روز شنبه نیز حدود ۶۶ هزار معترض فرانسوی در پنجمین دور از اعتراض‌های ضد دولتی به خیابان‌های آمدند و البته حدود ۶۹ هزار نیروی امنیتی نیز  در سراسر کشور مستقر شدند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین